W dniu 19 lipca 2019 r. (piątek) Dziekanat ds. studiów niestacjonarnych wyjątkowo będzie czynny w godz. 9:00 – 12:00.
W dniu 19 lipca 2019 r. (piątek) Dziekanat ds. studiów niestacjonarnych wyjątkowo będzie czynny w godz. 9:00 – 12:00.
Kierunek inżynieria górnicza otrzymał w 2019 roku akredytację Komisji Akredytacyjnej Uczelni Technicznych (KAUT) uzyskując tym samym akredytacją europejskiego certyfikatu jakości EUR ACE® Label.
Czym jest EUR-ACE® Label?
Jest to rodzaj akredytacji stworzonej przez europejskie organizacje inżynierskie. System akredytacji został opracowany przez European Network for Engineering Accreditation (ENAEE). Sieć ta zrzesza wiele europejskich organizacji zajmujących się kształceniem inżynierów. Jednym z działań sieci ENAEE jest program akredytacji EUR-ACE czyli European Accredited Engineer, czyli nadawanie programom kształcenia certyfikatu potwierdzającego ich wysoki poziom kształcenia, ale również zgodność z przyjętymi w Europie normami i zasadami.
Ten system akredytacji jest ściśle powiązany z procesem bolońskim oraz opiera się o Standards and Guidelines for Quality Assurance, które są w tym zakresie najważniejszymi wytycznymi dotyczącymi jakości i akredytacji.
Studia na tym kierunku są prowadzone w trybie stacjonarnym jako:
Prezentacja kierunku – pobierz i przeczytaj
Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę z zakresu:
Ponadto absolwent studiów II stopnia posiada wiedzę z zakresu:
Absolwent studiów I stopnia potrafi:
Ponadto absolwent studiów II stopnia potrafi:
Praktyki zawodowe trwają 4 tygodnie w czasie letniej przerwy na 6 semestrze studiów I stopnia. Zakres obejmuje: poznanie procesów technologicznych i ich wpływu na środowisko m.in. w branży górniczej, sposobów bieżącej naprawy szkód, likwidacji zakładu oraz rekultywacji terenów zdegradowanych w nawiązaniu do ich docelowej rewitalizacji. Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą m.in. Jastrzębska Spółka Węglowa S.A., Tauron Wydobycie S.A., KGHM Polska Miedź S.A., Lafarge-Holcim, Cemex Polska Sp. z o.o. czy LMBV mbH (niemiecka spółka zajmująca się rekultywacją kopalń).
Absolwenci kierunku mogą pracować jako:
Miejsca pracy:
AGH jest jedyną uczelnią w Polsce, która prowadzi ten unikatowy kierunek. Program kierunku wpisuje się w europejskie standardy, a także krajowe plany rewitalizacji regionów górniczych.
Studia na tym kierunku są prowadzone w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym jako:
Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę z zakresu:
Ponadto absolwent studiów II stopnia posiada wiedzę z zakresu:
Absolwent studiów I stopnia potrafi:
Ponadto absolwent studiów II stopnia potrafi:
Praktyki zawodowe trwają 4 tygodnie w czasie letniej przerwy na 6 semestrze studiów stacjonarnych oraz na 7 semestrze studiów niestacjonarnych I stopnia. Na ostatnim semestrze studiów II stopnia (odpowiednio, 3 semestr na studiach stacjonarnych oraz 4 semestr na studiach niestacjonarnych) przewidziany jest udział studentów w badaniach naukowych prowadzonych na wydziale w zakresie specjalności, jaką wybierze dany student. Zakres praktyk obejmuje m.in. poznanie metod produkcji i eksploatacji maszyn i urządzeń oraz procedur organizacji pracy, poszerzenie umiejętności pracy w zespole inżynierskim.
Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą m.in. KGHM Polska Miedź, TAURON Polska Energia, Jastrzębska Spółka Węglowa, Polska Grupa Górnicza, Lubelski Węgiel Bogdanka, Kopalnie Porfiru i Diabazu, ZGH Bolesław, Comex.
Absolwenci kierunku mogą pracować jako:
Miejsca pracy:
Jak wskazują prowadzone badania ponad 90% absolwentów kierunku znajduje pracę w ciągu pół roku od ukończenia studiów.
Studia na tym kierunku są prowadzone w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym jako:
Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę z zakresu:
W zależności od ukończonej specjalności absolwent studiów II stopnia posiada szczegółową wiedzę z zakresu:
Absolwent studiów I stopnia potrafi:
Ponadto absolwent studiów II stopnia potrafi:
Praktyki zawodowe trwają 4 tygodnie w czasie letniej przerwy na 6 semestrze studiów stacjonarnych oraz na 7 semestrze studiów niestacjonarnych I stopnia. Obok nich koło naukowe organizuje coroczne wyjazdy technologiczne do co najmniej 15 przedsiębiorstw produkcyjnych, realizując w ten sposób dodatkowe 2 tygodnie nieobowiązkowych praktyk studenckich. Zakres praktyk obejmuje m.in. poznanie metod produkcji, zarządzania, procedur organizacji pracy, controllingu procesów, organizacji i zarządzania systemami bezpieczeństwa i higieny pracy.
Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą m.in. PGG, JSW, KGHM, Fasing, Shell-Polska, Maspex, Telefonika, EXME Berger Group, Famur, Comarch, Sage, Capgemini Polska, PricewaterhouseCoopers BWI, Nidec Motors&Actuators, MAN Bus and Trucks, Delphi Poland, ISS Wawrzaszek, Bosch Polska, Siemens Poland, Deloitte, Sitech Polska, ABB, State Street Lean Action, Luqam, Mostostal, TUV Nord Polska.
Absolwenci kierunku mogą pracować jako:
Miejsca pracy:
Jak wskazywały prowadzone badania ponad 94,4% absolwentów kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji, na bazie którego powstał kierunek inżynieria i zarządzanie procesami przemysłowymi, znajduje pracę w ciągu roku od ukończenia studiów.
Studia na tym kierunku są prowadzone w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym jako:
Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę z zakresu:
Absolwenci studiów II stopnia poszczególnych specjalności uzyskują staranną, nowoczesną wiedzę w zakresie budownictwa ogólnego, ze szczególnym uwzględnieniem:
Absolwent studiów I stopnia potrafi:
Ponadto absolwent studiów II stopnia potrafi:
Czterotygodniowe praktyki zawodowe realizowane są dwukrotnie w czasie letniej przerwy po 4 i 6 semestrze studiów stacjonarnych I stopnia. Zakres praktyk obejmuje poszerzenie i weryfikację wiedzy zdobytej na studiach oraz rozwijanie umiejętności jej praktycznego wykorzystania, zapoznanie się z zasadami funkcjonowania różnych instytucji oraz ze specyfiką pracy na różnych stanowiskach.
Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą m.in. Skanska, Mostostal, Budimex, Polskie Domy, Murapol, Georem, Geotech, Soletanche Polska, CH2M, Keller, Menard.
Absolwenci kierunku mogą pracować jako:
Miejsca pracy
Jak wskazują prowadzone badania 95% absolwentów kierunku znajduje pracę w ciągu 6 miesięcy od ukończenia studiów – 80% w ciągu 3 miesięcy. Na przestrzeni ostatnich lat kierunek budownictwo znajduje się w czołówce Rankingu Szkół Wyższych „Perspektywy”.
Studia na tym kierunku są prowadzone w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym jako:
Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę z zakresu:
Ponadto absolwent studiów II stopnia posiada wiedzę z zakresu:
Absolwent studiów I stopnia potrafi:
Ponadto absolwent studiów II stopnia potrafi:
Praktyki zawodowe trwają 4 tygodnie w czasie letniej przerwy na 6 semestrze studiów stacjonarnych oraz na 7 semestrze studiów niestacjonarnych I stopnia. Zakres praktyk obejmuje m.in. zapoznanie z działalnością zakładu górniczego, zasobami i technologią udostępnienia złoża, organizacją robót i pracy, zagrożeniami naturalnymi i ich profilaktyką, przeróbką i wzbogacaniem kopalin.
Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą m.in. KGHM Polska Miedź SA, Polska Grupa Górnicza, Jastrzębska Spółka Węglowa, Tauron Wydobycie, Katowicki Holding Węglowy, PGE Polska Grupa Energetyczna, ZE PAK, Węglokoks, SRK.
Absolwenci kierunku mogą pracować jako:
Miejsca pracy:
Ranking Kierunków Studiów Perspektywy 2020 to uporządkowana informacja o kierunkach studiów prowadzonych w polskich uczelniach akademickich.
Pozycje naszych kierunków w Rankingu Fundacji “Perspektywy”
Więcej o metodologii Rankingu: http://ranking.perspektywy.pl/2020/ranking/ranking-kierunkow-studiow
13:30-14:00
REKRUTACJA
(Budynek A1, II piętro, Aula JSW)
Rejestracja uczestników obchodów 100 lecia WGiG
14:00-14:30
WYKŁAD INAUGURACYJNY
(Budynek A1, II piętro, Aula JSW)
Uroczyste powitanie przez Dziekana,
Spotkanie z Władzami Wydziału
14:30-16:30
ĆWICZENIA LABORATORYJNE I AUDYTORYJNE
“Warsztaty Jubileuszowe” w Katedrach
– Aerologia
– Wytrzymałość materiałów
– Ekonomika
– Górnictwo podziemne
– Przeróbka kopalin
– Budownictwo
– Projektowanie
16:30-18:30
ĆWICZENIA TERENOWE I OBIEGÓWKA
“Spacerem przez wiek” w programie:
zbiórka (Budynek A1, II piętro, Aula JSW)
schody w A0
Biblioteka Wydziałowa
Dziekanat
Stołówka Studencka TAWO
Klub Studencki GWAREK (idziemy “na slumsy”)
Spacer do Klubu STUDIO (idziemy “na miasteczko”)
19:00-22:00
ROZDANIE DYPLOMÓW
Wieczór z Wydziałem “W następne stulecie – studium przypadku” – bankiet
Uroczyste powitanie
Odśpiewanie hymnu górniczego
Wystąpienia Absolwentów
Prezentacja roczników studiów – Dekady
Pieśń semestralna
Zakończenie części oficjalnej
22:00-2:00
NOCNE ŻYCIE STUDENTÓW
Międzypokoleniowa Potańcówka – lokal otwarty, bar płatny
Baza inżynierii procesów przemysłowych to zbiór laboratoriów, które przystosowane są do celów dydaktycznych w dziedzinach takich jak inżynieria produkcji, zarządzanie jakością. Wykorzystanie programów typu Comarch Business Intelligence, AutoCad czy Statistica umożliwia osiągnięcie realnych warunków, z którymi można spotkać się w przemyśle. Ich cechą wspólną jest charakter dydaktyczny, dzięki czemu studenci będą mogli w naturalny sposób przystosować się do środowisk konkretnych programów.
W laboratorium rozlokowanych jest 16 stanowisk. W jego ramach ułożono kilka zaawansowanych narzędzi do nauczania nowoczesnej metodyki zarządzania produkcją i jakością, skupionych wokół Lean Manufacturing, Six Sigma oraz SPC. Jest to przede wszystkim system nauczania układu przepływu jednej sztuki, oparty na tablicy Andon oraz analityce Vorne, z wykorzystaniem konstruowania produktów opartych na modułach z klocków Lego (poziom podstawowy) oraz Enigma (poziom zaawansowany). Pracownia posiada także stanowiska do analizy sensorycznej oraz stanowisko do nauki systemu SMED. Powyższe narzędzia wykorzystywane będą w ramach nauczania na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, a w szczególności na takich przedmiotach jak Zaawansowane narzędzia zarządzania produkcją, Zaawansowane narzędzia zarządzania jakością oraz Logistyka produkcji.
W obu tych laboratoriach znajduje się po 16 nowych stanowisk komputerów wyposażonych zarówno w specjalistyczne oprogramowanie przeznaczone do symulacji procesów przemysłowych (FlexSim), analiz Business Intelligence (Comarch BI), jak i szerzej znane programy umożliwiające wspomaganie projektowania (AutoCad) oraz obliczenia statystyczne (Statistica). W laboratoriach prowadzone są zajęcia na kierunku Zarządzani i Inżynieria Produkcji na takich przedmiotach jak Technologie informacyjne, Komputerowe wspomaganie prac inżynierskich, Projektowanie systemów produkcyjnych, Metody zarządzania produkcją, Badania operacyjne i inne.
KOORDYNATOR Z RAMIENIA INŻYNIERII ŚRODOWISKA:
Dr inż. Marek Korzec – mkorzec@agh.edu.pl
KOORDYNATOR Z RAMIENIA BUDOWNICTWO:
Dr inż. Kamil Słowiński – kamslow@agh.edu.pl
SPECJALISTA DO SPRAW OPERACYJNYCH I PROMOCJI PROJEKTU
Mgr Małgorzata Orlik – orlik@agh.edu.pl
SPECJALISTA DO SPRAW FINANSOWYCH
Mgr Monika Woźniczka – monika.wozniczka@agh.edu.pl
I edycja projektu realizowana będzie w okresie od 01.01. 2017 do 31.07.2018. Druga edycja realizowana będzie w okresie od 01.01.2018 do 31.07.2019. Projekt, w każdej z edycji, obejmie swoim działaniem 60 studentów studiów stacjonarnych II stopnia kierunków Budownictwo (30 osób) i Inżynieria Środowiska (30 osób).
Rekrutacja do I edycji projektu odbędzie się w okresie od 16.01.2017 do 31.01.2017.
Wyniki rekrutacji ogłoszone zostaną 03.02.2017.
Rekrutacja do II edycji projektu odbędzie się w okresie od 16.01.2018 do 30.01.2018.
Wyniki rekrutacji ogłoszone zostaną 02.02.2018.
Wymagane do rekrutacji dokumenty należy składać w formie papierowej do mgr Małgorzaty Orlik, pawilon A-4, pok. 25 parter, tel. +48 12 617 31 52 w dniach: poniedziałek 12:00-15:00, wtorek 9:00-12:00, czwartek 12:00 – 15:00, piątek 9:00 -12:00.
Projekt obejmie swoim działaniem 120 studentów studiów stacjonarnych II stopnia kierunków Budownictwo i Inżynieria środowiska i realizowany będzie w dwóch edycjach:
Na każdą edycję przewidzianych jest 60 uczestników, odpowiednio po 30 na kierunek IŚ i BUD. Każda edycja projektu obejmuje trzy semestry-I, II i III semestr studiów stacjonarnych II stopnia.
Realizacja celu szczegółowego i głównego polegać będzie na podniesieniu kompetencji studentów przed wkroczeniem na rynek pracy w zakresie umiejętności:
Środkiem użytym przy realizacji celu będą:
Przewidziane do realizacji szkolenia zostaną potwierdzone certyfikowanymi egzaminami Autodesk i przewiduje się szkolenia odpowiednio dla:
Wszelkie dodatkowe informacje dostępne są u osób zajmujących się obsługą projektu.
Z dniem 28 czerwca 2017 roku wprowadzone zostaje nowe logo Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii AGH.
Logo Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii AGH składa się ze znaku graficznego i nazwy wydziału.
Pliki do pobrania:
Dopuszczalne jest stosowanie nazwy wydziału wyśrodkowanej poziomo względem znaku.
Pliki do pobrania:
Szczegółowe zasady konstrukcji i stosowania zawarte są w Księdze znaku WGiG.
Członkowie Rady dyscypliny naukowej: inżynieria lądowa i transport reprezentujący nasz Wydział:
– z grupy pracowników posiadający tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego
– z grupy pracowników nieposiadających tytułu naukowego lub stopnia naukowego doktora habilitowanego
Członkowie Rady dyscypliny naukowej: inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka reprezentujący nasz Wydział:
– z grupy pracowników posiadający tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego
– z grupy pracowników nieposiadających tytułu naukowego lub stopnia naukowego doktora habilitowanego
DATA | PORZĄDEK OBRAD | |
---|---|---|
24.09.2020 | Porządek obrad | |
09.07.2020 | Porządek obrad | |
25.06.2020 | Porządek obrad | |
28.05.2020 | Porządek obrad | |
23.04.2020 | Porządek obrad | |
13.02.2020 | Porządek obrad | |
16.01.2020 | Porządek obrad | |
12.12.2019 | Porządek obrad | |
07.11.2019 | Porządek obrad |
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Dyscypliny | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. DAMIAN KRAWCZYKOWSKI
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Dyscypliny | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. JERZY GÓRECKI
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. AGNIESZKA SUROWIAK
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. MARTA SUKIENNIK
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. KATARZYNA STALA-SZLUGAJ
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. ELŻBIETA HYCNAR
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR JUSTYNA SWOLKIEŃ
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. PAWEŁ BOGACZ
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. MARIUSZ MACHERZYŃSKI
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. ROBERT RANOSZ
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR. INŻ. MICHAŁ KOPACZ
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. ADAM GUMIŃSKI
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. PIOTR BURMISTRZ
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. RADOSŁAW POMYKAŁA
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. WOJCIECH NAWORYTA
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. TOMASZ GAWENDA
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR IZABELA JONEK-KOWALSKA
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komsji |
DR INŻ. EWA KAWALEC-LATAŁA
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału (uchylona) | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. IRENEUSZ BAIC
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. STANISŁAW PORADA
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. TADEUSZ OLKUSKI
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. MIROSŁAW WIERZBICKI
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
DR INŻ. ZBIGNIEW NIEDBALSKI
| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |
MGR INŻ. MATEUSZ DUDEK
„Prognozowanie deformacji powierzchni wywołanych zatapianiem wyrobisk podziemnych oraz ocena ich oddziaływania na obiekty budowlane”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. RADOSŁAW JACEK WALOSKI
„Metoda oceny jakości górotworu na podstawie charakterystyki kinetycznej wierceń”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. ANDRZEJ JACEK SERWICKI
„Zintegrowana metoda wyceny wartości strategicznej złożonych projektów inwestycyjnych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. KRZYSZTOF OSTROWSKI
„Wpływ parametrów technologicznych na efektywność wzmocnienia materiałami kompozytowymi elementów betonowych osiowo ściskanych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. PABLO DAVID BENALCAZAR ALOMIA
„Method for assessing the impact of energy storage on the operational planning of a combined heat and power plant”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. WOJCIECH SIKORA
„Wpływ zabezpieczenia przeciwogniowego lekkich drewnianych dźwigarów kratownicowych na ich pożarową utratę nośności”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. PAULINA PIĘTA
„Optymalizacja parametrów procesu flotacji rud miedzi z zastosowaniem wielowymiarowych metod statystycznych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. JAROSŁAW KRZYSZTOF ŁAGOWSKI
„Wpływ parametrów przebiegu wysokociśnieniowego procesu płukania kruszyw na jego wyniki”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. PRZEMYSŁAW FIOŁEK
„Ocena nośności elementów konstrukcji zbrojenia szybu osłabionych korozją”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. KAMIL PIOTR TOMCZAK
„Badanie zdolności betonu z dodatkami mineralnymi do samonaprawiania”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ.ROMAN ZIMKA
„Pełzanie betonu na szybkowiążącym cemencie siarczano-gliniano-wapniowym w okresie tężenia”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. JUSTYNA ADAMCZYK
„Ocena przydatności mieszanek kruszywa i odpadowego mułu węglowego w budowlach ziemnych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. MICHAŁ PATYK
„Metoda doboru układów technologicznych do eksploatacji złóż surowców skalnych o obniżonej jakości”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. SYLWIA LORENC
„Model wyceny wartości zrównoważonej dystrybuowanej dla interesariuszy przedsiębiorstwa”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. ŁUKASZ OSTROWSKI
„Analiza wypiętrzania spągów w wybranych wyrobiskach korytarzowych kopalń węgla kamiennego”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. MARTA WOŁOSIEWICZ-GŁĄB
„Dobór warunków pracy młyna elektromagnetycznego w zależności od właściwości nadawy i wymaganych charakterystyk produkt”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. DUŠAN TERPÁK
„Kształtowanie strat i zubożenia lignitu w systemie podbierkowym na przykładzie HBP Prievidza”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ.KINGA TUROŃ
„Optymalizacja systemu pozyskiwania energii dla jednorodzinnego budownictwa energooszczędnego z uwzględnieniem źródeł odnawialnych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. DARIUSZ JANIK
„Metoda wczesnego wykrywania obwałów w zmechanizowanej ścianie strugowej”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. DARIUSZ JUSZYŃSKI
„Ocena zagrożenia obwałami i opadem skał stropowych w kopalniach LGOM”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. JACEK PIETRZYK
„Analiza możliwości wykorzystania odpadów z termicznego przekształcania komunalnych osadów ściekowych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. AGNIESZKA STOPKOWICZ
„Ocena warunków stateczności nasypów kolejowych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. MICHAŁ BETLEJ
„Analiza skończonych odkształceń elastomerowych łączników wielowarstwowych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. MATEUSZ MATUSIK
„Metodyka oceny energetycznej i ekonomicznej efektywności prosumenckich mikroinstalacji wiatrowo-słonecznych wytwarzających energię elektryczną”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. AGNIESZKA NOWAK
„Metodyka oceny i doskonalenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania w przedsiębiorstwie górniczym”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. ARTUR DYCZKO
„Metodyka oceny wpływu zanieczyszczenia urobku na efektywność procesu produkcji węgla kamiennego na przykładzie LW Bogdanka S.A.”
| Streszczenie rozprawy | “>Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. JOANNA SAGAN
„Wspomaganie decyzji w logistyce odzysku odpadów betonowych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. ALEKSANDRA RADZIEJOWSKA
„Metoda oceny socjalnych właściwości użytkowych obiektów mieszkalnych w aspekcie zrównoważonego budownictwa”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. PAWEŁ KAMIŃSKI
„Konstrukcja obudowy szybowej i sposób regulacji obciążenia na odcinkach przechodzących przez górotwór solny”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. MICHAŁ KARCH
“Eksperymentalne badania strumienia swobodnego powietrza rozprzestrzeniającego się z nawiewników wirowych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. PHU MINH VUONG NGUYEN
“Optymalizacja filara przy przejściu z eksploatacji odkrywkowej na podziemną dla warunków zagłębia Quang Ninh w Wietnamie”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. SEBASTIAN NAPIERAJ
“Metoda obniżania stężenia siarkowodoru w atmosferze kopalnianej w warunkach kopalń rud miedzi LGOM”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. ŁUKASZ BEDNAREK
“Wpływ dużej głębokości wyrobisk udostępniających w kopalniach węgla kamiennego na zachowanie się górotworu i deformacje obudowy”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. KATARZYNA KRYZIA
“Wpływ rodzaju warstw stropowych na obniżenia powierzchni terenu spowodowane eksploatacją pokładów węgla z zawałem stropu”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. MACIEJ CELEJ
“Modelowanie strategii zabezpieczającej wynik finansowy przedsiębiorstwa górniczego z wykorzystaniem kontraktów opcyjnych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. JADWIGA KRÓL-KORCZAK
“Zastosowanie systemu rozmytego do wspomagania wyboru kierunku rekultywacji terenów poeksploatacyjnych kruszyw naturalnych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. PAULINA ŁYKO
“Zastosowanie pyłów z instalacji pieców cementowych jako składnika zaczynów iniekcyjnych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. TOMASZ BĘDKOWSKI
“Analiza parametrów techniczno-ekonomicznych procesu produkcyjnego kruszyw w zależności od wybranych sposobów mechanicznego urabiania skał węglanowych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. BARTŁOMIEJ GLUCH
“Ocena warunków mikroklimatu w wyrobiskach górniczych w oparciu o obowiązujący stan prawny w Polsce”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. RAFAŁ MISA
“Metody ograniczenia wpływu eksploatacji podziemnej na obiekty budowlane poprzez zastosowanie rozwiązań geotechnicznych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. ANDRZEJ BIESSIKIRSKI
“Zależność między intensywnością drgań pochodzących od robót strzałowych a odpowiedzią fundamentu obiektu budowlanego”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. WALDEMAR WODZIAK
“Eksperymentalne i numeryczne badania przepływu powietrza w laboratoryjnym modelu wyrobiska ślepego z wentylacją tłoczącą”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. SYLWIA CYGAN-KORECKA
“Planowanie przestrzenne jako instrument rewitalizacji terenów pogórniczych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. NATALIA SCHMIDT-POLOŃCZYK
“Ocena możliwości stosowania wentylacji wzdłużnej w długich tunelach drogowych”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. MARTA PODOBIŃSKA-STANIEC
“Zarządzanie kapitałem intelektualnym w procesie restrukturyzacji spółki węglowej”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. DOROTA ŁOCHAŃSKA
“Metoda dostosowania regionalnego wydobycia kruszyw piaskowo-żwirowych do struktury popytu”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. EWELINA KASIŃSKA-PILUT
“Wpływ charakterystyk nadaw na efekty przygotowania polskich rud miedzi do procesów wzbogacania”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. MICHAŁ KOWALSKI
“Metodyka oceny warunków stateczności skarp o złożonej geometrii i budowie geologicznej”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. AGATA DĄBAL
“Kształtowanie się właściwości fizykochemicznych jeziora antropogenicznego Machów”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. KAZIMIERZ PIERGIES
“Ocena skuteczności inertyzacji zrobów ścian zawałowych w kopalniach węgla kamiennego”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. CLAUDIA JACASZEK
“Metoda doboru technologii urabiania złóż żwirowo-piaskowych spod wody”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
MGR INŻ. MACIEJ GLINIAK
“Analiza możliwości zagospodarowania terenów silnie zasolonych po składowiskach odpadów Krakowskich Zakładów Sodowych SOLVAY”
| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |
Certyfikowane Laboratorium Badania Własności Skał i Wyrobów Kamieniarskich
Laboratorium posiada akredytację na oznaczanie 48 różnych wielkości charakteryzujących właściwości skał zwięzłych, kruszyw mineralnych i gruntów. Stosowane techniki badawcze są zgodne w zaleceniami odpowiednich norm przedmiotowych lub procedur badawczych, a dokładność oznaczeń jest zgodna z wymaganiami norm.
Laboratorium świadczy usługi w zakresie badania właściwości:
Kierownik Laboratorium/Kierownik ds. Jakości: mgr inż. Anna Wilk, tel. 012-617-20-82, awilk@agh.edu.pl.
Zastępca Kierownika Laboratorium: dr inż. Joanna Hydzik-Wiśniewska, tel. 012-617-47-68, hydzik@agh.edu.pl
Laboratorium świadczy usługi w zakresie:
Opiekun laboratorium: dr inż. Sebastian Olesiak, 12-617-47-69, olesiak@agh.edu.pl.
Posiadana aparatura umożliwia przeprowadzenie niszczących badań wytrzymałościowych dla skał oraz wysokiej wytrzymałości betonów. Badania mogą być prowadzone w warunkach jednoosiowego i trójosiowego (osiowo-symetrycznego) obciążenia. Mogą się one obywać w warunkach kontrolowanego narastania siły odkształcenia, bądź ciśnienia w komorze trójosiowej.
W laboratorium możliwe jest przeprowadzenie testów wytrzymałościowych jednoosiowego i trójosiowego ściskania oraz rozciągania, na próbkach skał i betonów wysokiej wytrzymałości. Tego typu badania przeprowadza się w celu określenia parametrów wytrzymałościowych i odkształceniowych skał i betonów:
Możliwe jest również oznaczenie parametrów wybranych modeli konstytutywnych skał i betonów.
Kierownik laboratorium: dr inż. Jerzy Cieślik, jerz@agh.edu.pl/
Wykonywanie pomiarów termowizyjnych, Długookresowy monitoring hałasu, dozymetria hałasu, Pomiar zapylenia.
Opiekun laboratorium: mgr inż. Jakub Kowalski, kowjak@agh.edu.pl
Badania stanu technicznego prefabrykatów filtrowych. Badania przepuszczalności materiałów filtracyjnych. Sporządzanie charakterystyk pomp głębinowych o wydajności do 60 m3/h i średnicy do 200 mm. Monitoring wód podziemnych i powierzchniowych. Wykonywanie statycznych i dynamicznych testów wymywalności gruntów, skał i odpadów.
Opiekun laboratorium: dr inż. Kazimierz Różkowski, kazik@agh.edu.pl
Badania i wyznaczenie charakterystyk elementów instalacji wentylacyjnych oraz urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.
Opiekun laboratorium: dr hab. inż. Dariusz Obracaj, obracaj@agh.edu.pl
Chromatograf cieczowy pozwala na analizę ilościową i jakościową złożonych mieszanin różnych substancji organicznych (np. fenole, węglowodory alifatyczne i aromatyczne). Wśród praktycznych zastosowań spektrofotometru Cadas 200 UV-VIS można wyróżnić: analizę ilościową kationów metali i anionów nieorganicznych oraz analizę ilościową związków organicznych. Kulometr przepływowy umożliwia analizę śladowych ilości kationów metali oraz anionów zgodnie z aplikacjami zaprogramowanymi przez Producenta. Analizator termograwimetryczny pozwala na automatyczne oznaczanie wilgoci, części lotnych, popiołu, utraty masy próbki w substancjach organicznych (takich jak m.in.: węgiel, koks, grafit, rudy żelaza, cement, nawozy, katalizatory, gumy, kleje, biomasy, produkty spożywcze, pasze i inne) pod wpływem działania temperatury w atmosferze tlenu lub gazu obojętnego.
Opiekun aparatury:analizator termograwimetryczny: dr inż. Agnieszka Surowiak, asur@agh.edu.pl
Opiekun aparatury: wysokosprawny chromatograf cieczowy, spektrofotometr UV-VIS, kulometr przepływowy : dr Agnieszka Bożęcka, gala@agh.edu.pl
Laboratorium świadczy usługi w zakresie badań reologicznych i wytrzymałościowych soli kamiennej. Badania obejmują wyznaczenie: lepkości, prędkości pełzania, kąta tarcia wewnętrznego, spójności, charakterystyki naprężeniowo – odkształceniowej.
Opiekun laboratorium: mgr inż. Malwina Kolano, mkolano@agh.edu.pl
Badania własności reologicznych, w tym lepkości oraz naprężeń stycznych płynów: cieczy, zawiesin, spoiw, past, zapraw itp.
Podstawowe parametry techniczne prowadzenia badań są następujące:
Osoba odpowiedzialna za badania naukowe: dr inż. Radosław Pomykała, rpomyk@agh.edu.pl
Szeroki zakres badań dotyczących wzbogacania, uszlachetniania węgla, rud, surowców skalnych, ilastych oraz materiałów odpadowych, pozwalających na zaproponowanie sposobu i warunków prowadzenia danych procesów przeróbczych z ogólną oceną efektów technologicznych i ekonomicznych. Analiza możliwości wzbogacania i odsiarczania drobno uziarnionych klas ziarnowych miałów węglowych oraz określeniem optymalnej technologii ich przeróbki.
Wykonywanie analiz składu ziarnowego, densymetrycznego, analiz na zawartość popiołu.
Opiekun laboratorium: dr inż. Agnieszka Surowiak, asur@agh.edu.pl
Badania nad sedymentacją, flokulacją i bioflokulacją, klarowaniem zawiesin i doborem optymalnej powierzchni sedymentacji. Możliwość wykonania testów sedymentacyjnych pozwalających na określenie: prędkości sedymentacji, doboru rodzaju i ilości flokulantów w celu intensyfikacji procesu, optymalnej koncentracji części stałych w zawiesinie kierowanej do zagęszczenia, oraz obliczanie powierzchni osadnika.
Badania zagęszczania zawiesin (ilastych, mułów węglowych) różnymi metodami, ocena skuteczności zagęszczania.
Badania procesów klasyfikacji, zagęszczania oraz wzbogacania w hydrocyklonach.
Opiekun laboratorium: dr inż. Agnieszka Surowiak, asur@agh.edu.pl
W laboratorium można wykonać badania podstawowe i technologiczne związane z rozdrabnianiem i przesiewaniem surowców mineralnych i odpadów. Badania obejmują określenie właściwości surowców, odpowiedni dobór maszyn oraz układów technologicznych w celu uzyskania optymalnych efektów pod względem wymagań jakości produktów oraz zużycia energii i elementów roboczych maszyn. W tym zakresie prowadzone są także badania przemysłowe na miejscu w zakładach przeróbczych, a dostarczone próby analizowane są we własnym laboratorium. Pracownicy wykonują ekspertyzy przemysłowe dla układów technologicznych przeróbki surowców mineralnych związane z doborem nowych układów lub modernizacji istniejących, opracowują modele matematyczne symulacji przebiegu procesów przeróbczych.
Opiekun laboratorium: dr inż. Tomasz Gawenda, 12-617-45-59, e-mail: gawenda@agh.edu.pl