SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!
logo logo logo
  • AKTUALNOŚCI
  • O NAS
  • STUDIA
  • NAUKA
  • KONTAKT

Wyniki egzaminu kierunkowego w dniu 16 grudnia 2019 r.

18 grudnia 201918 grudnia 2019 WGiG

Wyniki egzaminu kierunkowego, który odbył się w dniu 16 grudnia 2019 r. zamieszczamy poniżej:
Studia I stopnia

  • Budownictwo – studia stacjonarne
  • Górnictwo i geologia – studia stacjonarne
  • Górnictwo i geologia – studia niestacjonarne
  • Inżynieria środowiska – studia stacjonarne
  • Zarządzanie i inżynieria produkcji – studia stacjonarne

Studia II stopnia

  • Górnictwo i geologia spec. Górnictwo odkrywkowe – studia stacjonarne

Zobacz wpisy

Granty Rektora 2020 dla studenckich kół naukowych naszego Wydziału
Życzenia świąteczno-noworoczne Zespołu Dziekańskiego

WYDZIAŁ

  • O NAS
  • KANDYDACI
  • STUDENCI
  • KONTAKT
NIEZBĘDNIK STUDENTA

  • USOS WEB
  • WIRTUALNY DZIEKANAT
  • PROGRAM STUDIÓW
  • PLATFORMA E-LEARNINGOWA
PRZYDATNE LINKI

  • POCZTA ELEKTRONICZNA
  • SKŁAD OSOBOWY
  • BIBLIOTEKA GŁÓWNA
  • BIBLIOTEKA WYDZIAŁOWA
KONFERENCJE

  • ZIMOWA SZKOŁA MECHANIKI GÓROTWORU I GEOINŻYNIERII
  • SZKOŁA GÓRNICTWA ODKRYWKOWEGO
  • SZKOŁA GOSPODARKI ODPADAMI 2019
  • POLSKI KOMITET ŚWIATOWEGO KONGRESU GÓRNICZEGO

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI  

Kierunek inżynieria górnicza otrzymał w 2019 roku akredytację Komisji Akredytacyjnej Uczelni Technicznych (KAUT) uzyskując tym samym akredytacją europejskiego certyfikatu jakości EUR ACE® Label.
Czym jest EUR-ACE® Label?

Jest to rodzaj akredytacji stworzonej przez europejskie organizacje inżynierskie. System akredytacji został opracowany przez European Network for Engineering Accreditation (ENAEE). Sieć ta zrzesza wiele europejskich organizacji zajmujących się kształceniem inżynierów. Jednym z działań sieci ENAEE jest program akredytacji EUR-ACE czyli European Accredited Engineer, czyli nadawanie programom kształcenia certyfikatu potwierdzającego ich wysoki poziom kształcenia, ale również zgodność z przyjętymi w Europie normami i zasadami.

Ten system akredytacji jest ściśle powiązany z procesem bolońskim oraz opiera się o Standards and Guidelines for Quality Assurance, które są w tym zakresie najważniejszymi wytycznymi dotyczącymi jakości i akredytacji.

REWITALIZACJA TERENÓW ZDEGRADOWANYCH

Studia na tym kierunku są prowadzone w trybie stacjonarnym jako:

  • studia I stopnia (inżynierskie)
  • studia II stopnia (magisterskie)

logo

Prezentacja kierunku – pobierz i przeczytaj

WIEDZA

Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę z zakresu:

  • zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie oraz zna ogólny opis matematyczny przebiegu procesów fizycznych i chemicznych w obszarach budownictwo, inżynieria środowiska i górnictwo,
  • przyczyn i skutków degradacji środowiska, z uwzględnieniem działalności wydobywczej,
  • metod oceny stopnia degradacji środowiska oraz sposobów jego rewitalizacji,
  • podstawowych zasad projektowania w skali urbanistycznej,
  • formalno-prawnych procedur planistycznych, środowiskowych i rewitalizacyjnych,
  • metod waloryzacji i zabezpieczania infrastruktury przemysłowej i obiektów podziemnych oraz adaptacji dla współczesnych funkcji,
  • budownictwa, z uwzględnieniem ekologicznych rozwiązań w architekturze,
  • narzędzi ekonomiczno-finansowych oraz zarządzania i marketingu procesem rewitalizacji,
  • społecznych aspektów rewitalizacji.

Ponadto absolwent studiów II stopnia posiada wiedzę z zakresu:

  • remediacji oraz przywracania stosunków wodnych,
  • waloryzacji krajobrazu i oceny chłonności,
  • modeli organizowania procesów rewitalizacji, z uwzględnieniem ochrony i adaptacji dziedzictwa przemysłu,
  • zasad lokalizacji budowli i infrastruktury technicznej na terenach zdegradowanych,
  • analiz ekonomiczno-finansowych oraz metod oceny opłacalności projektów,
  • metod badań społecznych i partycypacji społecznej.

UMIEJĘTNOŚCI

Absolwent studiów I stopnia potrafi:

  • posługiwać się regułami ścisłego, logicznego myślenia w analizie procesów fizycznych i technicznych oraz wykorzystać poznany aparat matematyczny do opisu i analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych,
  • określić stopień degradacji środowiska za pomocą aparatury chemicznej w laboratoriach oraz biologicznych metod oceny toksyczności, a następnie opracowywać i zinterpretować wyniki badań,
  • wykonać analizę urbanistyczną i zaproponować możliwe wdrożenia projektowe,
  • ocenić walory infrastruktury przemysłowej, dobrać metody zabezpieczenia i konserwacji oraz określić optymalne kierunki adaptacji,
  • określić zasady budowy na terenach zdegradowanych,
  • wykonać prostą analizę ekonomiczno-finansową inwestycji rewitalizacyjnej oraz kosztorys projektowanych elementów zagospodarowania terenu,
  • określić potrzeby społeczne i uwzględnić je w procesie rewitalizacji,
  • pracować w interdyscyplinarnym zespole specjalistów w ramach realizacji inwestycji rewitalizacyjnych.

Ponadto absolwent studiów II stopnia potrafi:

  • dobierać metody pomiarowe oraz optymalizować sposoby redukcji zanieczyszczeń i przywracania stosunków wodnych,
  • sporządzić raport Oceny Oddziaływania na Środowisko i procedować uzyskanie decyzji środowiskowej,
  • wykonać waloryzację krajobrazu i analizę widokową,
  • opracować (w zespole) koncepcję rewitalizacji wraz z rozwiązaniami programowo-przestrzennymi i organizacyjno-finansowymi, uwzględniając ochronę dziedzictwa przemysłu,
  • ocenić opłacalność inwestycji,
  • dobierać metody badań społecznych,
  • zorganizować interdyscyplinarny zespół specjalistów i kierować nim.

PRAKTYKI

Praktyki zawodowe trwają 4 tygodnie w czasie letniej przerwy na 6 semestrze studiów I stopnia. Zakres obejmuje: poznanie procesów technologicznych i ich wpływu na środowisko m.in. w branży górniczej, sposobów bieżącej naprawy szkód, likwidacji zakładu oraz rekultywacji terenów zdegradowanych w nawiązaniu do ich docelowej rewitalizacji. Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą m.in. Jastrzębska Spółka Węglowa S.A., Tauron Wydobycie S.A., KGHM Polska Miedź S.A., Lafarge-Holcim, Cemex Polska Sp. z o.o. czy LMBV mbH (niemiecka spółka zajmująca się rekultywacją kopalń).

PERSPEKTYWY ZAWODOWE

Absolwenci kierunku mogą pracować jako:

  • specjaliści ds. rewitalizacji terenów zdegradowanych,
  • laboranci i kadra naukowo-badawcza,
  • kierownicy projektów,
  • specjaliści ds. oceny oddziaływania na środowisko,
  • analitycy finansowi,
  • obsługa inwestorów w procesie rewitalizacji,
  • konsultanci ds. rewitalizacji,
  • właściciele firm.

Miejsca pracy:

  • zakłady górnicze (odkrywkowe, podziemne, otworowe),
  • specjalistyczne laboratoria i instytucje naukowo-badawcze,
  • firmy realizujące usługi w zakresie rekultywacji i rewitalizacji terenów zdegradowanych,
  • firmy realizujące usługi w zakresie recyklingu i gospodarki odpadami,
  • biura projektowe,
  • firmy konsultingowe,
  • jednostki administracji rządowej i samorządowej,
  • organy administracyjne w zakresie ochrony środowiska,
  • firmy zajmujące się restrukturyzacją i rekultywacją kopalń,
  • agencje rozwoju przemysłu, regionu,
  • własna działalność gospodarcza obejmująca różne aspekty rewitalizacji.

AGH jest jedyną uczelnią w Polsce, która prowadzi ten unikatowy kierunek. Program kierunku wpisuje się w europejskie standardy, a także krajowe plany rewitalizacji regionów górniczych.

INŻYNIERIA KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA

Studia na tym kierunku są prowadzone w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym jako:

  • studia I stopnia (inżynierskie)
  • studia II stopnia (magisterskie) o specjalnościach:
    • » Instalacje środowiskowe
    • » Wentylacja i klimatyzacja przemysłowa

logo

WIEDZA

Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę z zakresu:

  • wentylacji i klimatyzacji, sieci wodociągowych i kanalizacyjnych,
  • działań związanych z gospodarką odpadami w tym technologiami ich przetwarzania i odzysku,
  • przekształcania powierzchni terenu i przywracania stosunków wodnych,
  • zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie oraz zna ogólny opis matematyczny przebiegu procesów fizycznych i chemicznych w obszarze inżynierii środowiska,
  • podstawowych zagadnień fizyki i chemii, w tym zasad termodynamiki, transportu ciepła i masy oraz praw mechaniki płynów,
  • ochrony atmosfery, w tym oczyszczania powietrza ze szkodliwych gazów i pyłów,
  • prowadzenia pomiarów i planowania eksperymentów oraz interpretacji danych pomiarowych,
  • zasad i metod pozyskiwania, przesyłania, konwersji, magazynowania i użytkowania nośników energii, w tym odnawialnych źródeł energii.

Ponadto absolwent studiów II stopnia posiada wiedzę z zakresu:

  • planowania i realizacji procesu rewitalizacji w ujęciu prawno-finansowym, środowiskowo-przestrzennym oraz społeczno-gospodarczym,
  • projektowania i eksploatacji urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych,
  • projektowania i obsługi instalacji energii z odnawialnej,
  • aspektów prawnych i ekonomicznych gospodarki odpadami na szczeblu lokalnym i regionalnym,
  • doboru metod i kierunków odzysku (w tym recyklingu) oraz unieszkodliwiania odpadów komunalnych i przemysłowych.

UMIEJĘTNOŚCI

Absolwent studiów I stopnia potrafi:

  • wykorzystywać aparaturę chemiczną stosowaną w przemyśle i ochronie środowiska,
  • posługiwać się podstawowym oprogramowaniem komputerowym stosowanym w inżynierii środowiska,
  • dobierać aparaturę i optymalizować warunki procesu w przemyśle chemicznym, biotechnologicznym i ochronie środowiska, w oparciu o ekonomikę procesu,
  • opracować metodę odzysku (w tym recyklingu) lub unieszkodliwiania dla określonego typu odpadu komunalnego lub przemysłowego,
  • stosować metody grafiki inżynierskiej, posługiwać się komputerowymi programami aplikacyjnymi i korzystać z baz danych,
  • kierować zespołami w różnego rodzaju przedsiębiorstwach i innych instytucjach związanych z inżynierią środowiska,
  • projektować sieci monitoringu środowiska i opracowywać dane rejestrowane przez te sieci,
  • opracowywać wyniki badań laboratoryjnych w zgodności z obowiązującymi normami dla laboratoriów akredytowanych.

Ponadto absolwent studiów II stopnia potrafi:

  • posługiwać się oprogramowaniem komputerowym dla inżynierii chemicznej (m.in. modelowanie struktur i procesów biochemicznych, chemiczne bazy danych),
  • zaprojektować uzyskanie produktu zgodnie z obowiązującymi normami,
  • projektować i zarządzać systemami odnawialnych źródeł energii,
  • zarządzać gospodarką odpadami w przedsiębiorstwach komunalnych oraz zakładach przemysłowych,
  • dobrać urządzenia w procesie projektowania instalacji i systemów energetycznych uwzględniając ich charakterystyki eksploatacyjne.

PRAKTYKI

Praktyki zawodowe trwają 4 tygodnie w czasie letniej przerwy na 6 semestrze studiów stacjonarnych oraz na 7 semestrze studiów niestacjonarnych I stopnia. Na ostatnim semestrze studiów II stopnia (odpowiednio, 3 semestr na studiach stacjonarnych oraz 4 semestr na studiach niestacjonarnych) przewidziany jest udział studentów w badaniach naukowych prowadzonych na wydziale w zakresie specjalności, jaką wybierze dany student. Zakres praktyk obejmuje m.in. poznanie metod produkcji i eksploatacji maszyn i urządzeń oraz procedur organizacji pracy, poszerzenie umiejętności pracy w zespole inżynierskim.

Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą m.in. KGHM Polska Miedź, TAURON Polska Energia, Jastrzębska Spółka Węglowa, Polska Grupa Górnicza, Lubelski Węgiel Bogdanka, Kopalnie Porfiru i Diabazu, ZGH Bolesław, Comex.

PERSPEKTYWY ZAWODOWE

Absolwenci kierunku mogą pracować jako:

  • projektanci i konstruktorzy maszyn i urządzeń,
  • konsultanci ds. technicznych,
  • kadra zarządzająca w zakresie inżynierii środowiska,
  • specjaliści z zakresu gospodarki odpadami,
  • specjaliści do pozyskiwania danych przestrzennych,
  • projektanci sieci wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
  • kierownik działu, inspektor, specjalista: ochrony środowiska, robót sanitarnych, gospodarki odpadami,
  • kierownik budowy, inspektor nadzoru w branży sanitarnej (instalacje wentylacyjne, klimatyzacyjne, wodociągowe),
  • pracownicy: specjalistycznych laboratoriów i instytucji naukowych, inspektoratów ochrony środowiska, jednostek samorządu terytorialnego, instytucji nadzoru środowiska.

Miejsca pracy:

  • zakłady przemysłowe, w których stosowane technologie są źródłem różnorodnych zanieczyszczeń,
  • zakłady zajmujące się produkcją urządzeń do wentylacji i klimatyzacji,
  • zakłady górnicze (odkrywkowe, podziemne, otworowe),
  • firmy zajmujące się rekultywacją i rewitalizacją terenów przekształconych działalnością człowieka,
  • firmy projektujące sieci wodociągowe i kanalizacyjne,
  • firmy realizujące usługi w zakresie recyklingu i gospodarki odpadami,
  • organy administracyjne w zakresie ochrony środowiska i rozwoju regionalnego,
  • przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem instalacji wytwarzających energię z OZE,
  • stanowiska związane z doradztwem dotyczącym zagadnień energetyki,
  • firmy wykonujące audyty energetyczne i udzielające świadectwa energetyczne,
  • instytucje nadzoru środowiska,
  • specjalistyczne laboratoria i instytucje naukowe,
  • inspektoraty ochrony środowiska.

Jak wskazują prowadzone badania ponad 90% absolwentów kierunku znajduje pracę w ciągu pół roku od ukończenia studiów.

INŻYNIERIA I ZARZĄDZANIE PROCESAMI PRZEMYSŁOWYMI


Studia na tym kierunku są prowadzone w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym jako:

  • studia I stopnia (inżynierskie)
  • studia II stopnia (magisterskie) o specjalnościach:
    • » Controlling procesów produkcyjnych
    • » Lean Manufacturing
    • » Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
    • » Zarządzanie przedsiębiorstwem przemysłowym
    • » Zarządzanie w inżynierii środowiska

logo

WIEDZA

Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę z zakresu:

  • inżynierii produkcji i jakości w przemyśle,
  • nauk ekonomicznych i nauk o zarządzaniu,
  • nauk matematyczno-technicznych oraz nauk o Ziemi,
  • projektowania systemów zarządzania, w tym przede wszystkim zarządzania procesowego,
  • rozwiązywania zagadnień problemowych za pomocą metod i technik inżynierskich,
  • projektowania nowych i nadzorowania istniejących systemów produkcyjnych,
  • rachunkowości finansowej i zarządczej wspomaganej przez systemy informatyczne,
  • współczesnego zarządzania projektowego,
  • zarządzania kosztami, finansami, kapitałem i przedsiębiorstwem,
  • doboru i szkolenia personelu,
  • szeroko pojętego marketingu i logistyki.

W zależności od ukończonej specjalności absolwent studiów II stopnia posiada szczegółową wiedzę z zakresu:

  • systemów informatycznych wspomagających produkcję, systemów analiz klasy BI (Bussiness Inteligence),
  • planowania, budżetowania,
  • kontroli i motywacji w przedsiębiorstwach,
  • zarządzania procesami technicznymi w świetle ich ekonomicznej opłacalności, oceny osiąganych wyników, zarządzania kosztami, finansami i kapitałem,
  • optymalizacji i usprawniania systemów produkcyjnych, świadczenia usług oraz rozwoju produktów, wykorzystując zasady, metody i narzędzia Lean Manufacturing, Six Sigma, SPC oraz World Class Manufacturing, wspomagane systemami informatycznymi,
  • tworzenia i eksploatacji baz danych, pozyskiwania wiedzy z danych,
  • transferu technologii i innowacyjności,
  • zarządzania w inżynierii środowiska, zarządzania kosztami środowiskowymi, zagadnień CSR, technologii proekologicznych, rewitalizacji środowiska,
  • prawa i ochrony pracy, ergonomii w projektowaniu stanowisk roboczych, zagrożeń ze strony środowiska materialnego, wypadków i chorób zawodowych, metodyki oceny ryzyka zawodowego, systemów zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, systemów zapewnienia bezpieczeństwa technicznego w krajach UE.

UMIEJĘTNOŚCI

Absolwent studiów I stopnia potrafi:

  • analizować proces produkcyjny z wykorzystaniem metod i technik inżynierskich w celu jego optymalizacji i prowadzić go w ujęciu zasad ciągłego doskonalenia,
  • świadczyć doradztwo techniczne i organizacyjne w zakresie inżynierii produkcji oraz inżynierii jakości w przemyśle,
  • być menadżerem w przedsiębiorstwie,
  • zarządzać procesami produkcyjnymi, z uwzględnieniem oddziaływania tych procesów na wyniki finansowe firmy,
  • posługiwać się aktualnym oprogramowaniem komputerowym wykorzystywanym w przedsiębiorstwach do celów projektowych, finansowych i organizacyjnych,
  • wykorzystywać współczesne narzędzia do zarządzania projektami, projektować nowe systemy produkcyjne,
  • samodzielnie prowadzić działalność gospodarczą,
  • jest przygotowany do pracy zespołowej dzięki pracy w kole naukowym, które w 2016 roku zajęło II miejsce wśród wszystkich kół naukowych AGH, będąc również krakowskim oddziałem Europejskiego Stowarzyszenia Studentów Inżynierii Produkcji (ESTIEM).

Ponadto absolwent studiów II stopnia potrafi:

  • zarządzać procesami produkcyjnymi w celu tworzenia wartości bez nadmiaru pracowników, nadmiaru zapasów, bez marnotrawstwa czasu i środków pieniężnych,
  • wdrażać zmiany w organizacjach z umiejętnościami kierowniczego oddziaływania na pracowników i ich angażowania w ciągłe doskonalenie organizacji,
  • samodzielnie projektować i nadzorować systemy BHP w przedsiębiorstwach,
  • samodzielnie prowadzić audyty i szkolenia w zakresie BHP,
  • stosować dobre praktyki w zakresie BHP,
  • ocenić wpływ warunków materialnego środowiska pracy na człowieka,
  • zarządzać logistycznie w oparciu o obszary funkcjonowania oraz zasięg oddziaływania,
  • komputerowo wspomagać procesy decyzyjne w przedsiębiorstwach,
  • kierować zespołami w różnego rodzaju przedsiębiorstwach i instytucjach,
  • tworzyć i eksploatować bazy danych,
  • tworzyć prognozy, modelować i przeprowadzać symulacje komputerowe,
  • pozyskiwać wiedzę z baz danych w celu optymalizacji procesów decyzyjnych,
  • podejmować decyzje w świetle zrównoważonych koncepcji opartych na maksymalizacji efektywności finansowych i niefinansowych,
  • innowacyjnie rozwiązywać problemy techniczne, organizacyjne oraz ekonomiczne z wykorzystaniem podejścia ilościowego i szerokiego spektrum nowoczesnych technik komputerowego wspomagania,
  • postępować zgodnie z koncepcją: „działaj jak inżynier, ale myśl jak ekonomista”.

PRAKTYKI

Praktyki zawodowe trwają 4 tygodnie w czasie letniej przerwy na 6 semestrze studiów stacjonarnych oraz na 7 semestrze studiów niestacjonarnych I stopnia. Obok nich koło naukowe organizuje coroczne wyjazdy technologiczne do co najmniej 15 przedsiębiorstw produkcyjnych, realizując w ten sposób dodatkowe 2 tygodnie nieobowiązkowych praktyk studenckich. Zakres praktyk obejmuje m.in. poznanie metod produkcji, zarządzania, procedur organizacji pracy, controllingu procesów, organizacji i zarządzania systemami bezpieczeństwa i higieny pracy.

Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą m.in. PGG, JSW, KGHM, Fasing, Shell-Polska, Maspex, Telefonika, EXME Berger Group, Famur, Comarch, Sage, Capgemini Polska, PricewaterhouseCoopers BWI, Nidec Motors&Actuators, MAN Bus and Trucks, Delphi Poland, ISS Wawrzaszek, Bosch Polska, Siemens Poland, Deloitte, Sitech Polska, ABB, State Street Lean Action, Luqam, Mostostal, TUV Nord Polska.

PERSPEKTYWY ZAWODOWE

Absolwenci kierunku mogą pracować jako:

  • inżynierowie produkcji,
  • kadra zarządzająca wyższego i niższego szczebla,
  • menadżerowie,
  • specjaliści ds. BHP,
  • logistycy,
  • doradcy finansowi,
  • audytorzy,
  • kierownicy projektów,
  • planiści,
  • specjaliści ds. controllingu,
  • specjaliści ds. produkcji,
  • specjaliści ds. zarządzania jakością,
  • specjaliści ds. CSR,
  • specjaliści ds. Lean Managementu,
  • specjaliści ds. organizacji produkcji,
  • specjaliści ds. zarządzania środowiskowego,
  • inżynierowie procesu,
  • inżynierowie produktu, kierownicy produktu,
  • inspektorzy do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.

Miejsca pracy:

  • przedsiębiorstwa produkcyjne,
  • przedsiębiorstwa usługowe,
  • jednostki projektowe i doradcze,
  • jednostki gospodarcze i administracyjne,
  • jednostki zajmujące się upowszechnianiem wiedzy z zakresu inżynierii produkcji, organizacji i zarządzania oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.

Jak wskazywały prowadzone badania ponad 94,4% absolwentów kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji, na bazie którego powstał kierunek inżynieria i zarządzanie procesami przemysłowymi, znajduje pracę w ciągu roku od ukończenia studiów.

BUDOWNICTWO


Studia na tym kierunku są prowadzone w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym jako:

  • studia I stopnia (inżynierskie)
  • studia II stopnia (magisterskie) o specjalnościach:
    • » Geotechnika i budownictwo specjalne
    • » Inżynieria przedsięwzięć budowlanych
    • » Konstrukcje budowlane i inżynierskie
    • » Renowacja i modernizacja obiektów budowlanych

logo

WIEDZA

Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę z zakresu:

  • wykonawstwa i projektowania typowych obiektów budowlanych,
  • technologii i organizacji budownictwa,
  • kierowania zespołami i firmą budowlaną,
  • wytwarzania, doboru i stosowania materiałów budowlanych,
  • technik komputerowych i nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej,
  • tworzenia dokumentacji dla zadania inżynierskiego o charakterze projektowym.

Absolwenci studiów II stopnia poszczególnych specjalności uzyskują staranną, nowoczesną wiedzę w zakresie budownictwa ogólnego, ze szczególnym uwzględnieniem:

  • zagadnień projektowych oraz technologicznych związanych z nowoczesnymi konstrukcjami budowlanymi i inżynierskimi,
  • zagadnień projektowych oraz technologicznych związanych z szeroko rozumianą geotechniką,
  • zagadnień technologicznych i związanych z organizacją złożonych procesów produkcyjnych budowlanych oraz w zakresie nowoczesnych metod zarządzania przedsięwzięciami budowlanymi, uwzględniających także zasady zrównoważonego rozwoju,
  • zagadnień projektowych oraz technologicznych związanych z renowacją i modernizacją obiektów budowlanych.

UMIEJĘTNOŚCI

Absolwent studiów I stopnia potrafi:

  • projektować i realizować wszelkie budowlane obiekty i konstrukcje inżynierskie,
  • kierować wykonawstwem wszystkich typów obiektów budowlanych,
  • współdziałać w projektowaniu obiektów użyteczności publicznej, przemysłowych i komunikacyjnych,
  • organizować produkcję elementów budowlanych.

Ponadto absolwent studiów II stopnia potrafi:

  • rozwiązywać złożone problemy projektowe, organizacyjne i technologiczne,
  • opracowywać i realizować programy badawcze,
  • podejmować przedsięwzięcia o zasięgu międzynarodowym,
  • uczestniczyć w marketingu i promocji wyrobów budowlanych,
  • uczestniczyć w badaniach w dziedzinach związanych bezpośrednio z budownictwem i produkcją budowlaną,
  • ustawicznie podnosić swoje kwalifikacje i uzupełniać wiedzę z zakresu kierowania dużymi zespołami ludzkimi.

PRAKTYKI

Czterotygodniowe praktyki zawodowe realizowane są dwukrotnie w czasie letniej przerwy po 4 i 6 semestrze studiów stacjonarnych I stopnia. Zakres praktyk obejmuje poszerzenie i weryfikację wiedzy zdobytej na studiach oraz rozwijanie umiejętności jej praktycznego wykorzystania, zapoznanie się z zasadami funkcjonowania różnych instytucji oraz ze specyfiką pracy na różnych stanowiskach.

Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą m.in. Skanska, Mostostal, Budimex, Polskie Domy, Murapol, Georem, Geotech, Soletanche Polska, CH2M, Keller, Menard.

PERSPEKTYWY ZAWODOWE

Absolwenci kierunku mogą pracować jako:

  • projektanci i konstruktorzy obiektów budowlanych,
  • inżynierowie nadzoru i inżynierowie budowy,
  • specjaliści ds. produkcji elementów budowlanych,
  • specjaliści ds. realizacji procesu budowlanego.

Miejsca pracy

  • przedsiębiorstwa wykonawcze,
  • nadzór budowlany,
  • wytwórnie betonu i elementów budowlanych,
  • przemysł materiałów budowlanych,
  • jednostki administracji państwowej i samorządowej związanych z budownictwem oraz architekturą,
  • biura konstrukcyjno-projektowe,
  • instytuty naukowo-badawcze i ośrodki badawczo-rozwojowe,
  • instytucje zajmujące się poradnictwem i upowszechnianiem wiedzy z zakresu szeroko rozumianego budownictwa.

Jak wskazują prowadzone badania 95% absolwentów kierunku znajduje pracę w ciągu 6 miesięcy od ukończenia studiów – 80% w ciągu 3 miesięcy. Na przestrzeni ostatnich lat kierunek budownictwo znajduje się w czołówce Rankingu Szkół Wyższych „Perspektywy”.

INŻYNIERIA GÓRNICZA

Studia na tym kierunku są prowadzone w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym jako:

  • studia I stopnia (inżynierskie)
  • studia II stopnia (magisterskie) o specjalnościach:
    • » Górnictwo podziemne
    • » Górnictwo odkrywkowe
    • » Geomechanika górnicza i budownictwo podziemne
    • » Przeróbka surowców mineralnych

logo

WIEDZA

Absolwent studiów I stopnia posiada wiedzę z zakresu:

  • nauk matematyczno-technicznych, nauk o Ziemi, gospodarki surowcami mineralnymi i zarządzania środowiskiem,
  • geologii złóż, miernictwa, geomechaniki i maszyn górniczych,
  • udostępniania i przygotowania do eksploatacji złóż kopalin stałych, kierowania procesami wydobywczymi z uwzględnieniem zagadnień proekologicznych i szeroko rozumianego bezpieczeństwa powszechnego,
  • przeróbki różnych surowców mineralnych, metod ich wzbogacania oraz ochrony środowiska tych procesów,
  • w zależności od wybranego modułu posiada szczegółową wiedzę z technologii odkrywkowej i podziemnej eksploatacji złóż różnych surowców, techniki strzelniczej, likwidacji kopalń, zagadnień związanych z górotworem, prognozowania i zwalczania zagrożeń naturalnych w górnictwie oraz projektowania i wykonywania podziemnych obiektów inżynierskich.

Ponadto absolwent studiów II stopnia posiada wiedzę z zakresu:

  • szczegółowych zagadnień dotyczących projektowania, prowadzenia ruchu i likwidacji zakładów górniczych,
  • metod poszukiwania, rozpoznawania, wydobywania i przetwarzania surowców mineralnych, również w kontekście szeroko rozumianych idei sozologii,
  • planowania i kierowania procesami kontrolno-pomiarowymi i wydobywczymi oraz sprawowania nadzoru nad pracą układów technologicznych.

UMIEJĘTNOŚCI

Absolwent studiów I stopnia potrafi:

  • uczestniczyć w formułowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich w zakresie robót górniczych i budownictwa geotechnicznego,
  • scharakteryzować podstawowe uregulowania prawne w zakresie BHP i ergonomii pracy,
  • sprawować podstawową kontrolę nad pracą wybranych maszyn, urządzeń i układów technologicznych stosowanych w górnictwie,
  • opracować istotne elementy dokumentacji geodezyjnej, geologiczno-górniczej i hydrogeologicznej,
  • sporządzać rysunki techniczne, schematy i przekroje oraz nanosić informacje ujęte na mapach górniczych,
  • dokonać wstępnego wyboru sposobu udostępnienia, przygotowania i eksploatacji złóż kopalin stałych oraz innych procesów pomocniczych i towarzyszących,
  • wykonać projekty metryk strzałowych, systemów wentylacji, instalacji i obiektów infrastruktury górniczej z uwzględnieniem cyklu technologicznego pozyskiwania surowca,
  • identyfikować zagrożenia naturalne w górnictwie i podać główne kryteria doboru skutecznych metod oceny stanu i profilaktyki zagrożeniowej.

Ponadto absolwent studiów II stopnia potrafi:

  • podejmować wyważone decyzje w zakresie realizacji zadań inżynierskich, organizacyjnych i kierowniczych,
  • wykonywać syntetyczne raporty merytoryczne rezultatów prac własnych lub zespołowych, a także proste opracowania naukowe,
  • sporządzać istotne elementy dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, techniczno-ruchowej lub technologicznej,
  • sklasyfikować, ocenić i dokonać samodzielnego wyboru optymalnego sposobu udostępnienia, rozcięcia i eksploatacji podziemnej i odkrywkowej złóż kopalin stałych, środków transportu oraz innych procesów pomocniczych i towarzyszących z uwzględnieniem zagrożeń naturalnych i technicznych.

PRAKTYKI

Praktyki zawodowe trwają 4 tygodnie w czasie letniej przerwy na 6 semestrze studiów stacjonarnych oraz na 7 semestrze studiów niestacjonarnych I stopnia. Zakres praktyk obejmuje m.in. zapoznanie z działalnością zakładu górniczego, zasobami i technologią udostępnienia złoża, organizacją robót i pracy, zagrożeniami naturalnymi i ich profilaktyką, przeróbką i wzbogacaniem kopalin.

Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą m.in. KGHM Polska Miedź SA, Polska Grupa Górnicza, Jastrzębska Spółka Węglowa, Tauron Wydobycie, Katowicki Holding Węglowy, PGE Polska Grupa Energetyczna, ZE PAK, Węglokoks, SRK.

PERSPEKTYWY ZAWODOWE

Absolwenci kierunku mogą pracować jako:

  • kadra inżynierska w podziemnych, odkrywkowych i otworowych zakładach górniczych,
  • kadra inżynierska w specjalistycznych firmach około górniczych zajmujących się zastosowaniem techniki strzałowej, przeróbki i wzbogacania kopalin, wykonywaniem podziemnych wyrobisk i obiektów inżynierskich, wentylacją, klimatyzacją oraz odmetanowaniem kopalń,
  • konsultanci w firmach zajmujących się sprzedażą maszyn, urządzeń oraz technologii górniczych.

Miejsca pracy:

  • podziemne, odkrywkowe i otworowe zakłady górnicze,
  • przedsiębiorstwa zajmujące się wykonywaniem podziemnych wyrobisk górniczych, obiektów inżynierskich i usługi dla potrzeb górnictwa,
  • kopalniane stacje geofizyczne oraz zakłady przeróbki mechanicznej i wzbogacania surowców,
  • biura projektowe, instytucje naukowe, jednostki badawcze i badawczo-rozwojowe,
  • stacje ratownictwa górniczego,
  • przedsiębiorstwa geologiczne i budownictwa geotechnicznego,
  • organy nadzoru górniczego.

Ranking Kierunków Studiów Perspektywy 2020 to uporządkowana informacja o kierunkach studiów prowadzonych w polskich uczelniach akademickich.

Pozycje naszych kierunków w Rankingu Fundacji “Perspektywy”

  • kierunek inżynieria górnicza – I miejsce
    (w grupie kierunków górnictwo i geologia)
  • kierunek inżynieria i zarządzanie procesami przemysłowymi – II miejsce
    (w grupie kierunków zarządzanie i inżynieria produkcji)
  • kierunek inżynieria kształtowania środowiska – V miejsce
    (w grupie kierunków inżynieria środowiska)
  • kierunek budownictwo – VI miejsce
    (w grupie kierunków budownictwo

Więcej o metodologii Rankingu: http://ranking.perspektywy.pl/2020/ranking/ranking-kierunkow-studiow

Plan zajęć

13:30-14:00
REKRUTACJA
(Budynek A1, II piętro, Aula JSW)
Rejestracja uczestników obchodów 100 lecia WGiG

14:00-14:30
WYKŁAD INAUGURACYJNY
(Budynek A1, II piętro, Aula JSW)
Uroczyste powitanie przez Dziekana,
Spotkanie z Władzami Wydziału

14:30-16:30
ĆWICZENIA LABORATORYJNE I AUDYTORYJNE
“Warsztaty Jubileuszowe” w Katedrach
– Aerologia
– Wytrzymałość materiałów
– Ekonomika
– Górnictwo podziemne
– Przeróbka kopalin
– Budownictwo
– Projektowanie

16:30-18:30
ĆWICZENIA TERENOWE I OBIEGÓWKA
“Spacerem przez wiek” w programie:
zbiórka (Budynek A1, II piętro, Aula JSW)
schody w A0
Biblioteka Wydziałowa
Dziekanat
Stołówka Studencka TAWO
Klub Studencki GWAREK (idziemy “na slumsy”)
Spacer do Klubu STUDIO (idziemy “na miasteczko”)

19:00-22:00
ROZDANIE DYPLOMÓW
Wieczór z Wydziałem “W następne stulecie – studium przypadku” – bankiet
Uroczyste powitanie
Odśpiewanie hymnu górniczego
Wystąpienia Absolwentów
Prezentacja roczników studiów – Dekady
Pieśń semestralna
Zakończenie części oficjalnej

22:00-2:00
NOCNE ŻYCIE STUDENTÓW
Międzypokoleniowa Potańcówka – lokal otwarty, bar płatny

REGULAMIN BIBLIOTEKI

REGULAMIN BIBLIOTEKI 2018 – DOCX

REGULAMIN BIBLIOTEKI 2018 – PDF

KATEDRY

KATEDRA EKONOMIKI I ZARZĄDZANIA W PRZEMYŚLE


KATEDRA GEOMECHANIKI, BUDOWNICTWA I GEOTECHNIKI


KATEDRA INŻYNIERII GÓRNICZEJ I BEZPIECZEŃSTWA PRACY


KATEDRA INŻYNIERII ŚRODOWISKA

NAGRODY WYDZIAŁOWE

KRYSZTAŁOWA BARBÓRKA

MEDAL BIENIAWSKIEGO

STYPENDIUM IM. PROF. PAWIŃSKIEGO

KATEDRA INŻYNIERII ŚRODOWISKA

KIEROWNIK KATEDRY

dr hab. inż. Alicja Uliasz-Bocheńczyk, prof. AGH

BIURO KATEDRY

Pawilon A1, parter, pok. 15

KIEROWNIK BIURA


tel.: 12-617-35-06
fax.: 12-617-27-59
e-mail: kisips@agh.edu.pl
strona www: http://www.kisips.agh.edu.pl/

KATEDRA INŻYNIERII GÓRNICZEJ I BEZPIECZEŃSTAWA PRACY

KIEROWNIK KATEDRY

dr hab. inż. Zbigniew Burtan, prof. AGH

BIURO KATEDRY

Pawilon A4, II piętro pok. 202

KIEROWNIK BIURA

mgr Beata Kaszowska-Krepel
tel.: 12-617-20-65
fax.: 12-617-21-50
e-mail: kgp@agh.edu.pl
strona www: http://www.kigp.agh.edu.pl

KATEDRA GÓRNICTWA ODKRYWKOWEGO

KIEROWNIK KATEDRY

prof. dr hab. inż. Zbigniew Kasztelewicz

BIURO KATEDRY

Pawilon A4, II piętro pok. 218

KIEROWNIK BIURA

mgr inż. Barbara Wojnicka-Put
tel.: 12-617-21-05
fax: 12-617-28-03
e-mail: kgo@agh.edu.pl
strona www: http://www.kgo.agh.edu.pl/

KATEDRA GEOMECHANIKI, BUDOWNICTWA I GEOTECHNIKI


KIEROWNIK KATEDRY

prof. dr hab. inż. Antoni Tajduś

BIURO KATEDRY

Pawilon A1, I piętro pok. 127

KIEROWNIK BIURA

mgr Mariola Andrusikiewicz
tel.: 12-617-21-91
fax.: 12-617-20-59
e-mail: katgeom@agh.edu.pl
strona www: http://www.kgbig.agh.edu.pl

KATEDRA EKONOMIKI I ZARZĄDZANIA W PRZEMYŚLE

KIEROWNIK KATEDRY

prof. dr hab. inż. Ryszard Snopkowski

BIURO KATEDRY

Pawilon A1, III piętro pok. 315B

KIEROWNIK BIURA

tel.: 12-617-21-81
fax.: 12-617-28-06
e-mail: kezp@agh.edu.pl
strona www: http://www.kezp.agh.edu.pl

BAZA INŻYNIERII PROCESÓW PRZEMYSŁOWYCH

CHARAKTERYSTYKA

Baza inżynierii procesów przemysłowych to zbiór laboratoriów, które przystosowane są do celów dydaktycznych w dziedzinach takich jak inżynieria produkcji, zarządzanie jakością. Wykorzystanie programów typu Comarch Business Intelligence, AutoCad czy Statistica umożliwia osiągnięcie realnych warunków, z którymi można spotkać się w przemyśle. Ich cechą wspólną jest charakter dydaktyczny, dzięki czemu studenci będą mogli w naturalny sposób przystosować się do środowisk konkretnych programów.

LABORATORIA

W skład bazy inżynierii procesów przemysłowych wchodzą nastepujące laboratoria:

  • LeanLab (Laboratorium Inżynierii Produkcji i Jakości
  • Laboratorium Technologii Informacyjnych 
  • Laboratorium Inżynierii Procesów Przemysłowych

LeanLab

W laboratorium rozlokowanych jest 16 stanowisk. W jego ramach ułożono kilka zaawansowanych narzędzi do nauczania nowoczesnej metodyki zarządzania produkcją i jakością, skupionych wokół Lean Manufacturing, Six Sigma oraz SPC. Jest to przede wszystkim system nauczania układu przepływu jednej sztuki, oparty na tablicy Andon oraz analityce Vorne, z wykorzystaniem konstruowania produktów opartych na modułach z klocków Lego (poziom podstawowy) oraz Enigma (poziom zaawansowany). Pracownia posiada także stanowiska do analizy sensorycznej oraz stanowisko do nauki systemu SMED. Powyższe narzędzia wykorzystywane będą w ramach nauczania na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, a w szczególności na takich przedmiotach jak Zaawansowane narzędzia zarządzania produkcją, Zaawansowane narzędzia zarządzania jakością oraz Logistyka produkcji.

LABORATORIUM TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH ORAZ LABORATORIUM INŻYNIERII PROCESÓW PRZEMYSŁOWYCH

W obu tych laboratoriach znajduje się po 16 nowych stanowisk komputerów wyposażonych zarówno w specjalistyczne oprogramowanie przeznaczone do symulacji procesów przemysłowych (FlexSim), analiz Business Intelligence (Comarch BI), jak i szerzej znane programy umożliwiające wspomaganie projektowania (AutoCad) oraz obliczenia statystyczne (Statistica). W laboratoriach prowadzone są zajęcia na kierunku Zarządzani i Inżynieria Produkcji na takich przedmiotach jak Technologie informacyjne, Komputerowe wspomaganie prac inżynierskich, Projektowanie systemów produkcyjnych, Metody zarządzania produkcją, Badania operacyjne i inne.

19.03.2019


Harmonogram szkoleń i zajęć warsztatowych z programu Autodesk Navisworks kierunku Budownictwo – czytaj dalej

26.02.2019


Harmonogram szkoleń i zajęć warsztatowych z programu Autodesk Navisworks – czytaj dalej

29.01.2019


Nabór kandydatów do prowadzenia szkoleń i zajęć warsztatowych dla studentów II stopnia kierunku Budownictwo z tematyki: Navisworks – czytaj dalej

29.01.2019


Nabór kandydatów do prowadzenia szkoleń i zajęć warsztatowych dla studentów II stopnia kierunku Inżynieria Środowiska z tematyki: Navisworks – czytaj dalej

17.01.2019


Relacja ze spotkań z przedstawicielem pracodawców w ramach drugiej edycji projektu na kierunku Inżynieria Środowiska (FRAPOL Sp. z o.o.) – czytaj tutaj.

10.01.2019


Relacja ze spotkań z przedstawicielem pracodawców w ramach drugiej edycji projektu na kierunku Inżynieria Środowiska – czytaj tutaj.

11.10.2018

Zaproszenie do złożenia oferty na prowadzenie dodatkowych zajęć z pracodawcami dla studentów studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Budownictwo z tematyki konstrukcyjno budowlanej – czytaj tutaj.

11.10.2018

Zaproszenie do złożenia oferty na prowadzenie dodatkowych zajęć z pracodawcami dla studentów studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Inżynieria Środowiska z tematyki wentylacji, klimatyzacji przemysłowej i ogrzewnictwa. – czytaj dalej.

08.10.2018

Harmonogram zajęć z programu REVIT na kierunku Budownictwo – czytaj dalej.

02.10.2018

Harmonogram zajęć z programu REVIT na kierunku Inżynieria środowiska – czytaj dalej.

01.10.2018

Organizacja pierwszego bloku szkoleniowego z programu REVIT na kierunku Budownictwo – czytaj dalej.

04.09.2018

Nabór kandydatów do prowadzenia szkoleń dla studentów studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Inżynieria Środowiska w ramach II edycji projektu z tematyki: Autocad Revit MEP – czytaj dalej.

18.06.2017

Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego dla uczestników projektu na kierunku Inżynieria środowiska – czytaj poźniej.

19.04.2018

Relacja z ostatniego spotkania z pracodawcą dla uczestników projektu na kierunku Inżynieria środowiska (Flakt Bovent Spółka z o.o.) – czytaj dalej.

12.04.2018

Relacja z III spotkania z pracodawcą dla uczestników projektu na kierunku Inżynieria środowiska (Samsung Electronics Polska) – czytaj dalej.

19.03.2018

IV spotkanie z pracodawcą dla uczestników projektu na kierunku Budownictwo – czytaj dalej.

19.03.2018

Harmonogram szkoleń i zajęć warsztatowych z programu Autodesk Navisworks – czytaj dalej

14.03.2018

Spotkania z pracodawcami dla uczestników projektu na kierunku Inżynieria środowiska (2 semestr) – czytaj dalej.

27.02.2018

III semestr – Plan zajeć NAVIS lato 2018 I edycja – czytaj dalej.

27.02.2018

1 semestr – Plan zajeć AUTOCAD lato 2018 II edycja – czytaj dalej.

27.02.2018

Harmonogram II edycji szkoleń i zajęć warsztatowych z programu Autodesk Robot Structural Analysis Professional – czytaj dalej.

27.02.2018

Relacja z III spotkania z pracodawcą dla uczestników projektu na kierunku Budownictwo – czytaj dalej.

27.02.2018

Relacja z II spotkania z pracodawcą dla uczestników projektu na kierunku Budownictwo – czytaj dalej.

23.01.2018

Nabór kandydatów do prowadzenia szkoleń i zajęć warsztatowych dla studentów II stopnia kierunku Budownictwo z tematyki: Autodesk Robot Professional – czytaj dalej.

23.01.2018

Nabór kandydatów do prowadzenia szkoleń i zajęć warsztatowych dla studentów II stopnia kierunku Inżynieria Środowiska z tematyki: Autocad MEP Ventpack – czytaj dalej.

23.01.2018

Nabór kandydatów do prowadzenia szkoleń i zajęć warsztatowych dla studentów II stopnia kierunku Budownictwo z tematyki: Navisworks – czytaj dalej.

23.01.2018

Nabór kandydatów do prowadzenia szkoleń i zajęć warsztatowych dla studentów II stopnia kierunku Inżynieria Środowiska z tematyki: Navisworks – czytaj dalej.

22.01.2018

Relacja z kolejnych dwu spotkań z pracodawcami dla uczestników projektu na kierunku Inżynieria środowiska – czytaj dalej.

16.01.2018

Rekrutacja do II edycji projektu “Kompetentny student na rynku pracy” – czytaj dalej.

15.01.2018

Relacja ze spotkania z pracodawcami dla uczestników projektu na kierunku Inżynieria środowiska (Frapol sp. z o.o.) – czytaj dalej.

08.01.2018

Spotkania z pracodawcami dla uczestników projektu na kierunku Inżynieria środowiska – czytaj dalej.

03.01.2018

Spotkanie informacyjne dotyczące projektu – czytaj dalej.

03.01.2018

Bilans kompetencji i certyfikacja dla uczestników kursu z programu Autodest REVIT na kierunku Budownictwo – czytaj dalej.

03.01.2018

Spotkanie z pracodawcą dla uczestników projektu na kierunku Budownictwo – czytaj dalej.

KOMUNIKATY I OGŁOSZENIA


Wzór oferty cenowej na prowadzenie dodatkowych spotkań realizowanych z pracodawcami na kierunku Budownictwo
Wzór oferty cenowej na prowadzenie dodatkowych spotkań realizowanych z pracodawcami na kierunku Inżynieria środowiska
Wniosek o przyjęcie na prowadzącego dodatkowe zajęcia z pracodawcami dla studentów studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Inżynieria Środowiska
Wniosek o przyjęcie na prowadzącego dodatkowe zajęcia z pracodawcami dla studentów studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Budownictwo
Oświadczenie personelu projektu
Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych
Wniosek o przyjęcie na prowadzącego szkolenia i zajęcia warsztatowe z programu Autocad Revit na kierunku Budownictwo
Wniosek o przyjęcie na prowadzącego szkolenia i zajęcia warsztatowe z programu Autocad Revit MEP na kierunku Inżynieria środowiska
Wniosek o przyjęcie na prowadzącego szkolenia i zajęcia warsztatowe z programu Navisworks na kierunku Budownictwo
Wniosek o przyjęcie na prowadzącego szkolenia i zajęcia warsztatowe z programu Navisworks na kierunku Inżynieria środowiska
Regulamin uczestnictwa i warunki rekrutacji w Projekcie „KOMPETENTNY STUDENT NA RYNKU PRACY”
Wniosek o przyjęcie na prowadzącego szkolenia i zajęcia warsztatowe z programu Autocad Robot Professional
Wniosek o przyjęcie na prowadzącego szkolenia i zajęcia warsztatowe z programu Autocad MEP Ventpack
Regulamin zajęć warsztatowych i pracy na platformie e-learningowej z programu Autodesk Robot Professional, Autodesk Navisworks, Autodesk Revit Structure
Regulamin zajęć warsztatowych z programu Autodesk MEP Ventpack, Autodesk Navisworks, Autodesk Revit MEP
Regulamin szkoleń z programu Autodesk Robot Professional, Autodesk Navisworks, Autodesk Revit Structure
Regulamin szkoleń z programu Autodesk MEP Ventpack, Autodesk Navisworks, Autodesk Revit MEP

NADZÓR NAD PROJEKTEM

Dr hab. inż. Marek Borowski, prof. AGH – borowski@agh.edu.pl

BIURO PROJEKTU

Pawilon A1, pok. 107b
Tel. 12-617-21-92
e-mail: swolkien@agh.edu.pl

DANE KONTAKTOWE ZESPOŁU ZARZĄDZAJĄCEGO

KOORDYNATOR Z RAMIENIA INŻYNIERII ŚRODOWISKA:
Dr inż. Marek Korzec – mkorzec@agh.edu.pl

KOORDYNATOR Z RAMIENIA BUDOWNICTWO:
Dr inż. Kamil Słowiński – kamslow@agh.edu.pl

SPECJALISTA DO SPRAW OPERACYJNYCH I PROMOCJI PROJEKTU
Mgr Małgorzata Orlik – orlik@agh.edu.pl

SPECJALISTA DO SPRAW FINANSOWYCH
Mgr Monika Woźniczka – monika.wozniczka@agh.edu.pl

REKRUTACJA

Projekt realizowany jest w dwóch edycjach.

I edycja projektu realizowana będzie w okresie od 01.01. 2017 do 31.07.2018. Druga edycja realizowana będzie w okresie od 01.01.2018 do 31.07.2019. Projekt, w każdej z edycji, obejmie swoim działaniem 60 studentów studiów stacjonarnych II stopnia kierunków Budownictwo (30 osób) i Inżynieria Środowiska (30 osób).

Rekrutacja do I edycji projektu odbędzie się w okresie od 16.01.2017 do 31.01.2017.

Wyniki rekrutacji ogłoszone zostaną 03.02.2017.

Rekrutacja do II edycji projektu odbędzie się w okresie od 16.01.2018 do 30.01.2018.

Wyniki rekrutacji ogłoszone zostaną 02.02.2018.


REGULAMIN I ZASADY REKRUTACJI

  1. Do Projektu może przystąpić każdy student I semestru studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Inżynieria Środowiska oraz Budownictwa WGiG (nie przebywający na urlopie dziekańskim), bez względu na płeć i stopień niepełnosprawności.
  2. Liczba miejsc do obsadzenia na kierunku Inżynieria Środowiska wynosi 30 i na kierunku Budownictwo również 30.
  3. Zaznacza się, że liczba Uczestników Projektu obu kierunków może ulec zmianie (zależnie od ilości studentów).
  4. Uczestnicy Projektu będą brali udział w:
    • w trzech szkoleniach z programów platformy Autodesk:
      • dla kierunku Inżynierii Środowiska: Autodesk MEP z nakładką Ventpack, Autodesk Navisworks, Autodesk Revit MEP
      • dla kierunku Budownictwo: Autodesk Robot, Autodesk Navisworks, Autodesk Structure
    • zajęciach warsztatowych odpowiednio do każdego szkolenia (praca nad projektem i na platformie e-learningowej),
    • 3-dniowej wizycie studyjnej,
    • dodatkowych spotkaniach z pracodawcami.
  5. Wszyscy zakwalifikowani do Projektu studenci zostaną objęci każdą z form wsparcia realizowaną w Projekcie.
  6. Pierwszeństwo w Projekcie mają osoby, które nie były wcześniej Uczestnikami Projektów EFS.
  7. W Projekcie zapewniony będzie równy udział kobiet i mężczyzn. W przypadku braku zainteresowania jednej z płci brakujące miejsca będą uzupełnione odpowiednią ilością osób płci przeciwnej.
  8. Warunkiem koniecznym rekrutacji jest przedstawienie zaświadczenia o bieżącym wpisie na pierwszy semestr studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Inżynierii Środowiska oraz Budownictwa Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii AGH.
  9. Warunkiem koniecznym rekrutacji jest złożenie poprawnie wypełnionego i podpisanego oświadczenia Uczestnika Projektu (do pobrania ze strony internetowej).
  10. Warunkiem koniecznym rekrutacji jest złożenie podpisanego regulamin uczestnictwa i rekrutacji w Projekcie „KOMPETENTNY STUDENT NA START”
  11. Kryterium podstawowym rekrutacji jest średnia ocen uzyskanych ze studiów inżynierskich liczona zgodnie z zasadami obowiązującymi na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii.
  12. Studenci zakwalifikowani do udziału w Projekcie zobowiązani będą do zapoznania się i podpisania regulaminów uczestnictwa w poszczególnych formach wsparcia.

Wymagane do rekrutacji dokumenty należy składać w formie papierowej do mgr Małgorzaty Orlik, pawilon A-4, pok. 25 parter, tel. +48 12 617 31 52 w dniach: poniedziałek 12:00-15:00, wtorek 9:00-12:00, czwartek 12:00 – 15:00, piątek 9:00 -12:00.

DOKUMENTY

Oświadczenie Uczestnika Projektu

Regulamin uczestnictwa i warunki rekrutacji w Projekcie “KOMPETENTNY STUDENT NA RYNKU PRACY”

GRUPY DOCELOWE

Projekt obejmie swoim działaniem 120 studentów studiów stacjonarnych II stopnia kierunków Budownictwo i Inżynieria środowiska i realizowany będzie w dwóch edycjach:

  • I edycja od 01.01. 2017 do 31.07.2018
  • II edycja od 01.01. 2018 do 31.07.2019

Na każdą edycję przewidzianych jest 60 uczestników, odpowiednio po 30 na kierunek IŚ i BUD. Każda edycja projektu obejmuje trzy semestry-I, II i III semestr studiów stacjonarnych II stopnia.

REALIZACJA CELU SZCZEGÓŁOWEGO I GŁÓWNEGO

Realizacja celu szczegółowego i głównego polegać będzie na podniesieniu kompetencji studentów przed wkroczeniem na rynek pracy w zakresie umiejętności:

  • zawodowych (między innymi projektowych)
  • komunikacyjnych oraz analitycznych, w tym umiejętności rozwiązywania problemów branżowych.

Środkiem użytym przy realizacji celu będą:

  1. cykliczne szkolenia zakończone uzyskaniem certyfikatu z programów branżowych platformy Autodesk, które są niezbędnym narzędziem pracy Inżyniera kierunków Budownictwa i Inżynierii Środowiska,
  2. kilkudniowe wizyty studyjne u pracodawców, przeprowadzone w oparciu o plan przygotowany przez koordynatorów kierunków, firmy branżowe, pracodawców i przedsiębiorców,
  3. warsztaty grupowe połączone z pracą nad projektem i pracą na platformie e-learningowej – odpowiednio do każdego szkolenia,
  4. dodatkowe tematyczne spotkania z pracodawcami.

Przewidziane do realizacji szkolenia zostaną potwierdzone certyfikowanymi egzaminami Autodesk i przewiduje się szkolenia odpowiednio dla:

  • Inżynierii Środowiska:
    • Autodesk MEP z nakładką Ventpack – przewidziane szkolenie 40h po trzy grupy 10 osobowe
    • Autodesk Navisworks – przewidziane szkolenie 40h po trzy grupy 10 osobowe
    • Autodesk Revit MEP – przewidziane szkolenie 40h po trzy grupy 10 osobowe
  • Budownictwa:
    • Autodesk Robot – przewidziane szkolenie 40h po trzy grupy 10 osobowe
    • Autodesk Navisworks – przewidziane szkolenie 40h po trzy grupy 10 osobowe
    • Autodesk Structure – przewidziane szkolenie 40h po trzy grupy 10 osobowe

Wszelkie dodatkowe informacje dostępne są u osób zajmujących się obsługą projektu.

LOGO I KSIĘGA ZNAKU

LOGO

Z dniem 28 czerwca 2017 roku wprowadzone zostaje nowe logo Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii AGH.

Logo Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii AGH składa się ze znaku graficznego i nazwy wydziału.

 

Pliki do pobrania:

  • wielobarwny CMYK – AI
  • wielobarwny CMYK – EPS
  • wielobarwny CMYK – PDF
  • wielobarwny CMYK – TIF
  • wielobarwny Panton – AI
  • wielobarwny Panton – EPS
  • wielobarwny Panton – PDF
  • wielobarwny RBG – JPG
  • wielobarwny Panton – PNG

Dopuszczalne jest stosowanie nazwy wydziału wyśrodkowanej poziomo względem znaku.

Pliki do pobrania:

  • wielobarwny CMYK – AI
  • wielobarwny CMYK – EPS
  • wielobarwny CMYK – PDF
  • wielobarwny CMYK – TIF
  • wielobarwny Panton – AI
  • wielobarwny Panton – EPS
  • wielobarwny Panton – PDF
  • wielobarwny RBG – JPG
  • wielobarwny Panton – PNG

KSIĘGA ZNAKU

Szczegółowe zasady konstrukcji i stosowania zawarte są w Księdze znaku WGiG.

Ksiega znaku WGiG

Księga znaku WGiG przykłady

ULOTKA

BUDOWNICTWO

GÓRNICTWO I GEOLOGIA

INŻYNIERIA ŚRODOWISKA

REWITALIZACJA TERENÓW ZDEGRADOWANYCH

ZARZĄDZANIE I INŻYNIERIA PRODUKCJI

CZŁONKOWIE RADY DYSCYPLINY

Członkowie Rady dyscypliny naukowej: inżynieria lądowa i transport reprezentujący nasz Wydział:

– z grupy pracowników posiadający tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego

  • prof. dr hab. inż. Marek Cała
  • dr hab. inż. Jerzy Cieślik
  • dr hab. inż. Jacek Jakubowski
  • prof. dr hab. inż. Roman Kinasz
  • dr hab. inż. Zbigniew Niedbalski

– z grupy pracowników nieposiadających tytułu naukowego lub stopnia naukowego doktora habilitowanego

  • dr inż. Agnieszka Stopkowicz

Członkowie Rady dyscypliny naukowej: inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka reprezentujący nasz Wydział:

– z grupy pracowników posiadający tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego

  • prof. dr hab. Patrycja Bąk
  • dr hab. inż. Paweł Bogacz
  • dr hab. inż. Zbigniew Burtan
  • dr hab. inż. Dariusz Fuksa
  • dr hab. inż. Tomasz Gawęda
  • dr hab. inż. Marek Kęsek
  • dr hab. inż. Waldemar Korzeniowski
  • dr hab. inż. Arkadiusz Kustra
  • dr hab. inż. Tomasz Niedoba
  • dr hab. inż. Dariusz Obracaj
  • dr hab. inż. Radosław Pomykała
  • dr hab. inż. Daniel Saramak
  • prof. dr hab. inż. Barbara Tora
  • dr hab. inż. Alicja Uliasz-Bocheńczyk

– z grupy pracowników nieposiadających tytułu naukowego lub stopnia naukowego doktora habilitowanego

  • dr inż. Marek Korzec
  • dr inż. Rafał Łuczak
  • dr inż. Krzysztof Skrzypkowski
  • dr inż. Jerzy Stasica
SKŁAD KOLEGIUM WYDZIAŁU

W skład Kolegium Wydziału wchodzą:

  • Dziekan Wydziału:
    Marek Cała, prof. dr hab. inż.
  • Prodziekani Wydziału:
    Marek Borowski, dr hab. inż.
    Arkadiusz Kustra, dr hab. inż.
    Zbigniew Niedbalski, dr hab. inż.
    Radosław Pomykała, dr hab. inż.
  • Kierownicy Katedr:
    Antoni Tajduś, prof. zw. dr hab. inż.
    Ryszard Snopkowski, prof. dr hab. inż.
    Alicja Uliasz-Bocheńczyk, dr hab. inż.
    Zbigniew Burtan, dr hab. inż.
  • Dyrektor Administracyjny:
    Anna Dąbek, mgr inż.
  • Delegaci:
    Roman Kinasz, prof. dr hab. inż.
    Barbara Tora, prof. dr hab. inż.
    Wacław Andrusikiewicz, dr hab. inż.
    Piotr Małkowski, dr hab. inż.
    Dariusz Obracaj, dr hab. inż.
    Anna Ostręga, dr hab. inż.
    Paweł Bogacz, dr hab. inż.
    Marta Sukiennik, dr hab. inż.
    Jacek Jakubowski, dr hab. inż.
    Jerzy Stasica, dr inż.
    Rafał Łuczak, dr inż.
    Romuald Ogrodnik, dr inż.
    Aleksandra Radziejowska, dr inż.
    Anna Wilk, mgr inż.
    Krzysztof Bocheński
    Klaudia Mazanek
    Magdalena Sokół
    Milena Kucharska

OBRADY KOLEGIUM WYDZIAŁU

NAJBLIŻSZE POSIEDZENIE KOLEGIUM WYDZIAŁU



Najbliższe posiedzenie Kolegium Wydziału odbędzie się:


POPRZEDNIE POSIEDZENIA KOLEGIUM WYDZIAŁU


DATA PORZĄDEK OBRAD
24.09.2020 Porządek obrad
09.07.2020 Porządek obrad
25.06.2020 Porządek obrad
28.05.2020 Porządek obrad
23.04.2020 Porządek obrad
13.02.2020 Porządek obrad
16.01.2020 Porządek obrad
12.12.2019 Porządek obrad
07.11.2019 Porządek obrad

PRZEWODY HABILITACYJNE

2019



DR INŻ. WACŁAW ANDRUSIKIEWICZ

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Dyscypliny | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. DAMIAN KRAWCZYKOWSKI

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Dyscypliny | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. JERZY GÓRECKI

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. AGNIESZKA SUROWIAK

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. MARTA SUKIENNIK

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. KATARZYNA STALA-SZLUGAJ

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. ELŻBIETA HYCNAR

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR JUSTYNA SWOLKIEŃ

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. PAWEŁ BOGACZ

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

2018


DR INŻ. MARIUSZ MACHERZYŃSKI

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. ROBERT RANOSZ

| Wniosek  | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR. INŻ. MICHAŁ KOPACZ

| Wniosek  | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji  |

DR INŻ. ADAM GUMIŃSKI

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

2017

DR INŻ. PIOTR BURMISTRZ

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. RADOSŁAW POMYKAŁA

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. WOJCIECH NAWORYTA

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

2016

DR INŻ. TOMASZ GAWENDA

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR IZABELA JONEK-KOWALSKA

|  Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komsji |

2015


DR INŻ. EWA KAWALEC-LATAŁA

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału (uchylona) | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. IRENEUSZ BAIC

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. STANISŁAW PORADA

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. TADEUSZ OLKUSKI

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

2014


DR INŻ. MIROSŁAW WIERZBICKI

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

DR INŻ. ZBIGNIEW NIEDBALSKI

| Wniosek | Autoreferat | Uchwała Rady Wydziału | Harmonogram przebiegu postępowania i skład komisji |

PRZEWODY DOKTORSKIE

2021


MGR INŻ. MATEUSZ DUDEK

„Prognozowanie deformacji powierzchni wywołanych zatapianiem wyrobisk podziemnych oraz ocena ich oddziaływania na obiekty budowlane”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |


2020


MGR INŻ. RADOSŁAW JACEK WALOSKI

„Metoda oceny jakości górotworu na podstawie charakterystyki kinetycznej wierceń”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. ANDRZEJ JACEK SERWICKI

„Zintegrowana metoda wyceny wartości strategicznej złożonych projektów inwestycyjnych”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. KRZYSZTOF OSTROWSKI

„Wpływ parametrów technologicznych na efektywność wzmocnienia materiałami kompozytowymi elementów betonowych osiowo ściskanych”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. PABLO DAVID BENALCAZAR ALOMIA

„Method for assessing the impact of energy storage on the operational planning of a combined heat and power plant”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. WOJCIECH SIKORA

„Wpływ zabezpieczenia przeciwogniowego lekkich drewnianych dźwigarów kratownicowych na ich pożarową utratę nośności”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. PAULINA PIĘTA

„Optymalizacja parametrów procesu flotacji rud miedzi z zastosowaniem wielowymiarowych metod statystycznych”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. JAROSŁAW KRZYSZTOF ŁAGOWSKI

„Wpływ parametrów przebiegu wysokociśnieniowego procesu płukania kruszyw na jego wyniki”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |


2019


MGR INŻ. PRZEMYSŁAW FIOŁEK

„Ocena nośności elementów konstrukcji zbrojenia szybu osłabionych korozją”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. KAMIL PIOTR TOMCZAK

„Badanie zdolności betonu z dodatkami mineralnymi do samonaprawiania”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ.ROMAN ZIMKA

„Pełzanie betonu na szybkowiążącym cemencie siarczano-gliniano-wapniowym w okresie tężenia”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. JUSTYNA ADAMCZYK

„Ocena przydatności mieszanek kruszywa i odpadowego mułu węglowego w budowlach ziemnych”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. MICHAŁ PATYK

„Metoda doboru układów technologicznych do eksploatacji złóż surowców skalnych o obniżonej jakości”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. SYLWIA LORENC

„Model wyceny wartości zrównoważonej dystrybuowanej dla interesariuszy przedsiębiorstwa”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. ŁUKASZ OSTROWSKI

„Analiza wypiętrzania spągów w wybranych wyrobiskach korytarzowych kopalń węgla kamiennego”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. MARTA WOŁOSIEWICZ-GŁĄB

„Dobór warunków pracy młyna elektromagnetycznego w zależności od właściwości nadawy i wymaganych charakterystyk produkt”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. DUŠAN TERPÁK

„Kształtowanie strat i zubożenia lignitu w systemie podbierkowym na przykładzie HBP Prievidza”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ.KINGA TUROŃ

„Optymalizacja systemu pozyskiwania energii dla jednorodzinnego budownictwa energooszczędnego z uwzględnieniem źródeł odnawialnych”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. DARIUSZ JANIK

„Metoda wczesnego wykrywania obwałów w zmechanizowanej ścianie strugowej”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. DARIUSZ JUSZYŃSKI

„Ocena zagrożenia obwałami i opadem skał stropowych w kopalniach LGOM”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. JACEK PIETRZYK

„Analiza możliwości wykorzystania odpadów z termicznego przekształcania komunalnych osadów ściekowych”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. AGNIESZKA STOPKOWICZ

„Ocena warunków stateczności nasypów kolejowych”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. MICHAŁ BETLEJ

„Analiza skończonych odkształceń elastomerowych łączników wielowarstwowych”

| Streszczenie rozprawy | Recenzja 1 rozprawy | Recenzja 2 rozprawy |


2018

MGR INŻ. MATEUSZ MATUSIK

„Metodyka oceny energetycznej i ekonomicznej efektywności prosumenckich mikroinstalacji wiatrowo-słonecznych wytwarzających energię elektryczną”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. AGNIESZKA NOWAK

„Metodyka oceny i doskonalenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania w przedsiębiorstwie górniczym”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. ARTUR DYCZKO

„Metodyka oceny wpływu zanieczyszczenia urobku na efektywność procesu produkcji węgla kamiennego na przykładzie LW Bogdanka S.A.”

|   Streszczenie rozprawy |   “>Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. JOANNA SAGAN

„Wspomaganie decyzji w logistyce odzysku odpadów betonowych”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. ALEKSANDRA RADZIEJOWSKA

„Metoda oceny socjalnych właściwości użytkowych obiektów mieszkalnych w aspekcie zrównoważonego budownictwa”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. PAWEŁ KAMIŃSKI

„Konstrukcja obudowy szybowej i sposób regulacji obciążenia na odcinkach przechodzących przez górotwór solny”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. MICHAŁ KARCH

“Eksperymentalne badania strumienia swobodnego powietrza rozprzestrzeniającego się z nawiewników wirowych”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

2017

MGR INŻ. PHU MINH VUONG NGUYEN

“Optymalizacja filara przy przejściu z eksploatacji odkrywkowej na podziemną dla warunków zagłębia Quang Ninh w Wietnamie”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. SEBASTIAN NAPIERAJ

“Metoda obniżania stężenia siarkowodoru w atmosferze kopalnianej w warunkach kopalń rud miedzi LGOM”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. ŁUKASZ BEDNAREK

“Wpływ dużej głębokości wyrobisk udostępniających w kopalniach węgla kamiennego na zachowanie się górotworu i deformacje obudowy”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. KATARZYNA KRYZIA

“Wpływ rodzaju warstw stropowych na obniżenia powierzchni terenu spowodowane eksploatacją pokładów węgla z zawałem stropu”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

2016

MGR INŻ. MACIEJ CELEJ

“Modelowanie strategii zabezpieczającej wynik finansowy przedsiębiorstwa górniczego z wykorzystaniem kontraktów opcyjnych”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. JADWIGA KRÓL-KORCZAK

“Zastosowanie systemu rozmytego do wspomagania wyboru kierunku rekultywacji terenów poeksploatacyjnych kruszyw naturalnych”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. PAULINA ŁYKO

“Zastosowanie pyłów z instalacji pieców cementowych jako składnika zaczynów iniekcyjnych”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. TOMASZ BĘDKOWSKI

“Analiza parametrów techniczno-ekonomicznych procesu produkcyjnego kruszyw w zależności od wybranych sposobów mechanicznego urabiania skał węglanowych”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. BARTŁOMIEJ GLUCH

“Ocena warunków mikroklimatu w wyrobiskach górniczych w oparciu o obowiązujący stan prawny w Polsce”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. RAFAŁ MISA

“Metody ograniczenia wpływu eksploatacji podziemnej na obiekty budowlane poprzez zastosowanie rozwiązań geotechnicznych”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. ANDRZEJ BIESSIKIRSKI

“Zależność między intensywnością drgań pochodzących od robót strzałowych a odpowiedzią fundamentu obiektu budowlanego”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. WALDEMAR WODZIAK

“Eksperymentalne i numeryczne badania przepływu powietrza w laboratoryjnym modelu wyrobiska ślepego z wentylacją tłoczącą”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. SYLWIA CYGAN-KORECKA

“Planowanie przestrzenne jako instrument rewitalizacji terenów pogórniczych”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. NATALIA SCHMIDT-POLOŃCZYK

“Ocena możliwości stosowania wentylacji wzdłużnej w długich tunelach drogowych”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. MARTA PODOBIŃSKA-STANIEC

“Zarządzanie kapitałem intelektualnym w procesie restrukturyzacji spółki węglowej”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

2015

MGR INŻ. DOROTA ŁOCHAŃSKA

“Metoda dostosowania regionalnego wydobycia kruszyw piaskowo-żwirowych do struktury popytu”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. EWELINA KASIŃSKA-PILUT

“Wpływ charakterystyk nadaw na efekty przygotowania polskich rud miedzi do procesów wzbogacania”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. MICHAŁ KOWALSKI

“Metodyka oceny warunków stateczności skarp o złożonej geometrii i budowie geologicznej”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. AGATA DĄBAL

“Kształtowanie się właściwości fizykochemicznych jeziora antropogenicznego Machów”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. KAZIMIERZ PIERGIES

“Ocena skuteczności inertyzacji zrobów ścian zawałowych w kopalniach węgla kamiennego”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. CLAUDIA JACASZEK

“Metoda doboru technologii urabiania złóż żwirowo-piaskowych spod wody”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

MGR INŻ. MACIEJ GLINIAK

“Analiza możliwości zagospodarowania terenów silnie zasolonych po składowiskach odpadów Krakowskich Zakładów Sodowych SOLVAY”

|   Streszczenie rozprawy |   Recenzja 1 rozprawy |   Recenzja 2 rozprawy |

BAZA INŻYNIERII BUDOWLANEJ

CHARAKTERYSTYKA

Baza inżynierii budowlanej to zbiór laboratoriów przystosowanych przede wszystkim do badań naukowych. Szczególny nacisk kładziemy na jakość wykonywanych badań, dzięki czemu otrzymaliśmy akredytację Polskiego Centrum Akredytacji (PCA). Stosowane maszyny laboratoryjne oraz zaawansowane metody analizy wyników sukcesywnie wykorzystywane są w badaniach na skalę przemysłową. Wszystkie badania wykonywane są zgodnie z obecnie przyjmowanymi normami krajowymi oraz europejskimi.

LABORATORIA

W skład bazy inżynierii górniczej wchodzą nastepujące laboratoria:

  • Certyfikowane Laboratorium Badania Własności Skał i Wyrobów Kamieniarskich
  • Laboratorium Badań Geotechnicznych
  • Laboratorium Badań Pozniszczeniowych

CERTYFIKOWANE LABORATORIUM BADANIA WŁASNOŚCI SKAŁ I WYROBÓW KAMIENIARSKICH

Certyfikowane Laboratorium Badania Własności Skał i Wyrobów Kamieniarskich

Laboratorium posiada akredytację na oznaczanie 48 różnych wielkości charakteryzujących właściwości skał zwięzłych, kruszyw mineralnych i gruntów. Stosowane techniki badawcze są zgodne w zaleceniami odpowiednich norm przedmiotowych lub procedur badawczych, a dokładność oznaczeń jest zgodna z wymaganiami norm.

Laboratorium świadczy usługi w zakresie badania właściwości:

  • skał zwięzłych niezbędnych do oceny ich jakości i przydatności do produkcji elementów wystroju zewnętrznego i wewnętrznego w budownictwie (płyty okładzinowe i posadzkowe, stopnie schodowe, parapety itp.),
  • skał zwięzłych do oceny ich jakości i przydatności do produkcji kruszywa drogowego,
  • kruszyw mineralnych do oceny ich jakości i przydatności w budownictwie ogólnym (np. betony) i drogowym,
  • materiałów odpadowych (np. hałdy kopalniane, wysiewki, popioły itp.) do określenia ich możliwych zastosowań.

Kierownik Laboratorium/Kierownik ds. Jakości: mgr inż. Anna Wilk, tel. 012-617-20-82, awilk@agh.edu.pl.

Zastępca Kierownika Laboratorium: dr inż. Joanna Hydzik-Wiśniewska, tel. 012-617-47-68, hydzik@agh.edu.pl

LABORATORIUM BADAŃ GEOTECHNICZNYCH

Laboratorium świadczy usługi w zakresie:

  • badań geotechnicznych dla potrzeb prac naukowych, rozpoznawczych, dokumentacyjnych i kontrolnych,
  • odbioru wykonanych robót ziemnych,
  • wykonywania opinii, dokumentacji geotechnicznych oraz ekspertyz w zakresie geotechniki.

Opiekun laboratorium: dr inż. Sebastian Olesiak, 12-617-47-69, olesiak@agh.edu.pl.

LABORATORIUM BADAŃ POZNISZCZENIOWYCH

Posiadana aparatura umożliwia przeprowadzenie niszczących badań wytrzymałościowych dla skał oraz wysokiej wytrzymałości betonów. Badania mogą być prowadzone w warunkach jednoosiowego i trójosiowego (osiowo-symetrycznego) obciążenia. Mogą się one obywać w warunkach kontrolowanego narastania siły odkształcenia, bądź ciśnienia w komorze trójosiowej.

W laboratorium możliwe jest przeprowadzenie testów wytrzymałościowych jednoosiowego i trójosiowego ściskania oraz rozciągania, na próbkach skał i betonów wysokiej wytrzymałości. Tego typu badania przeprowadza się w celu określenia parametrów wytrzymałościowych i odkształceniowych skał i betonów:

  • wytrzymałości na jednoosiowe ściskanie,
  • wytrzymałości na rozciąganie,
  • wytrzymałości na zginanie, ścinanie,
  • modułu sprężystości podłużnej,
  • liczby Poissona,
  • określenia warunków wytrzymałościowych skał i betonów przy obciążeniach trójosiowych.

Możliwe jest również oznaczenie parametrów wybranych modeli konstytutywnych skał i betonów.

Kierownik laboratorium: dr inż. Jerzy Cieślik, jerz@agh.edu.pl/

BAZA INŻYNIERII ŚRODOWISKA

CHARAKTERYSTYKA

Baza inżynierii środowiska to zbiór laboratoriów przystosowanych zarówno do celów dydaktycznych jak i naukowych w takich dziedzinach jak wentylacja, klimatyzacja, badania zawiesin itp. Zaawansowana aparatura oraz precyzyjne metody stosowane w inżynierii środowiska przekładają się na wysoką jakość badań oraz testów, które odpowiadają przyjętym normom. Posiadamy zarówno oprzyrządowanie mobilne (takie jak kamery termowizyjne, laserowe czujniki metanu).

LABORATORIA

W skład bazy inżynierii górniczej wchodzą nastepujące laboratoria:

  • Laboratorium Badań Środowiskowych
  • Laboratorium Hydrologii i Hydrauliki Inżynierskiej
  • Laboratorium Maszyn Przepływowych
  • Laboratorium Mechaniki Płynów
  • Laboratorium Techniki Chłodniczej i Klimatyzacji
  • Laboratorium Wentylacji i Klimatyzacji Przemysłowej
  • Laboratorium Analizy Chomatograficznej
  • Laboratorium Badania Soli
  • Laboratorium Reologii Zawiesin

LABORATORIUM BADAŃ ŚRODOWISKOWYCH

Wykonywanie pomiarów termowizyjnych, Długookresowy monitoring hałasu, dozymetria hałasu, Pomiar zapylenia.

Opiekun laboratorium: mgr inż. Jakub Kowalski, kowjak@agh.edu.pl

LABORATORIUM HYDROLOGII I HYDRAULIKI GEOINŻYNIERSKIEJ

Badania stanu technicznego prefabrykatów filtrowych. Badania przepuszczalności materiałów filtracyjnych. Sporządzanie charakterystyk pomp głębinowych o wydajności do 60 m3/h i średnicy do 200 mm. Monitoring wód podziemnych i powierzchniowych. Wykonywanie statycznych i dynamicznych testów wymywalności gruntów, skał i odpadów.

Opiekun laboratorium: dr inż. Kazimierz Różkowski, kazik@agh.edu.pl

LABORATORIUM WENTYLACJI I KLIMATYZACJI PRZEMYSŁOWEJ

Badania i wyznaczenie charakterystyk elementów instalacji wentylacyjnych oraz urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.

Opiekun laboratorium: dr hab. inż. Dariusz Obracaj, obracaj@agh.edu.pl

LABORATORIUM ANALIZY CHROMATOGRAFICZNEJ

Chromatograf cieczowy pozwala na analizę ilościową i jakościową złożonych mieszanin różnych substancji organicznych (np. fenole, węglowodory alifatyczne i aromatyczne). Wśród praktycznych zastosowań spektrofotometru Cadas 200 UV-VIS można wyróżnić: analizę ilościową kationów metali i anionów nieorganicznych oraz analizę ilościową związków organicznych. Kulometr przepływowy umożliwia analizę śladowych ilości kationów metali oraz anionów zgodnie z aplikacjami zaprogramowanymi przez Producenta.  Analizator termograwimetryczny pozwala na automatyczne oznaczanie wilgoci, części lotnych, popiołu, utraty masy próbki w substancjach organicznych (takich jak m.in.: węgiel, koks, grafit, rudy żelaza, cement, nawozy, katalizatory, gumy, kleje, biomasy, produkty spożywcze, pasze i inne) pod wpływem działania temperatury w atmosferze tlenu lub gazu obojętnego.

Opiekun aparatury:analizator termograwimetryczny: dr inż. Agnieszka Surowiak, asur@agh.edu.pl

Opiekun aparatury: wysokosprawny chromatograf cieczowy, spektrofotometr UV-VIS, kulometr przepływowy : dr Agnieszka Bożęcka, gala@agh.edu.pl

LABORATORIUM BADANIA SOLI

Laboratorium świadczy usługi w zakresie badań reologicznych i wytrzymałościowych soli kamiennej. Badania obejmują wyznaczenie: lepkości, prędkości pełzania, kąta tarcia wewnętrznego, spójności, charakterystyki naprężeniowo – odkształceniowej.

Opiekun laboratorium: mgr inż. Malwina Kolano, mkolano@agh.edu.pl

LABORATORIUM REOLOGII ZAWIESIN

Badania własności reologicznych, w tym lepkości oraz naprężeń stycznych płynów: cieczy, zawiesin, spoiw, past, zapraw itp.
Podstawowe parametry techniczne prowadzenia badań są następujące:

  • zakres pomiarowy lepkości, (mPas) 1 … 3 x 109
  • zakres naprężenia ścinającego, (Pa) 1 … 3,5 x 105
  • zakres prędkości ścinania, (s-1) 0,04 … 2 x 104
  • zakres prędkości obrotowej, (obr./ min) 0 … 1 x 103
  • zakres momentu obr., max. (mNm) 0,1 … 150

Osoba odpowiedzialna za badania naukowe: dr inż. Radosław Pomykała, rpomyk@agh.edu.pl

BAZA INŻYNIERII GÓRNICZEJ

CHARAKTERYSTYKA

Baza inżynierii górniczej to zbiór laboratoriów przystosowanych zarówno do celów dydaktycznych jak i naukowych w branży górniczej. Poszczególne maszyny laboratoryjne oraz zaawansowane metody analizy wyników sukcesywnie przeprowadzają badania zgodnie z istniejącym procesem technologicznym w kopalniach podziemnych jak i odkrywkowych. Badania przeprowadzane są zgodnie z obowiązującymi normami.

LABORATORIA

W skład bazy inżynierii górniczej wchodzą nastepujące laboratoria:

  • Laboratorium Aerologii Górniczej
  • Laboratorium Bezpieczeństwa Pracy i Ergonomii w Górnictwie
  • Laboratorium Flotacji i Procesów Grawitacyjnych
  • Laboratorium Odwadniania
  • Laboratorium Rozdrabniania i Przesiewania
  • Laboratorium do Badań Kotwi

LABORATORIUM FLOTACJI I PROCESÓW GRAWITACYJNYCH

Szeroki zakres badań dotyczących wzbogacania, uszlachetniania węgla, rud, surowców skalnych, ilastych oraz materiałów odpadowych, pozwalających na zaproponowanie sposobu i warunków prowadzenia danych procesów przeróbczych z ogólną oceną efektów technologicznych i ekonomicznych. Analiza możliwości wzbogacania i odsiarczania drobno uziarnionych klas ziarnowych miałów węglowych oraz określeniem optymalnej technologii ich przeróbki.
Wykonywanie analiz składu ziarnowego, densymetrycznego, analiz na zawartość popiołu.

Opiekun laboratorium: dr inż. Agnieszka Surowiak, asur@agh.edu.pl

LABORATORIUM ODWADNIANIA

Badania nad sedymentacją, flokulacją i bioflokulacją, klarowaniem zawiesin i doborem optymalnej powierzchni sedymentacji. Możliwość wykonania testów sedymentacyjnych pozwalających na określenie: prędkości sedymentacji, doboru rodzaju i ilości flokulantów w celu intensyfikacji procesu, optymalnej koncentracji części stałych w zawiesinie kierowanej do zagęszczenia, oraz obliczanie powierzchni osadnika.

Badania zagęszczania zawiesin (ilastych, mułów węglowych) różnymi metodami, ocena skuteczności zagęszczania.

Badania procesów klasyfikacji, zagęszczania oraz wzbogacania w hydrocyklonach.

Opiekun laboratorium: dr inż. Agnieszka Surowiak, asur@agh.edu.pl

LABORATORIUM ROZDRABNIANIA I PRZESIEWANIA

W laboratorium można wykonać badania podstawowe i technologiczne związane z rozdrabnianiem i przesiewaniem surowców mineralnych i odpadów. Badania obejmują określenie właściwości surowców, odpowiedni dobór maszyn oraz układów technologicznych w celu uzyskania optymalnych efektów pod względem wymagań jakości produktów oraz zużycia energii i elementów roboczych maszyn. W tym zakresie prowadzone są także badania przemysłowe na miejscu w zakładach przeróbczych, a dostarczone próby analizowane są we własnym laboratorium. Pracownicy wykonują ekspertyzy przemysłowe dla układów technologicznych przeróbki surowców mineralnych związane z doborem nowych układów lub modernizacji istniejących, opracowują modele matematyczne symulacji przebiegu procesów przeróbczych.

Opiekun laboratorium: dr inż. Tomasz Gawenda, 12-617-45-59, e-mail: gawenda@agh.edu.pl 

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgadzam się